tirsdag den 20. december 2011

Om misforståede sangtekster

Kender I ikke det, med sangtekster man tror man kender, og så har man hørt galt, eller misforstået dem?
Således troede jeg selv som barn, at der var en julesang der hed:"barn Jesus i et krybbelåg", og undrede mig over at de lagde ham i låget, og ikke selve krybben.
Min søster troede at "tornerose var et vakkert barn", fortalte navnet på heksen, for man synger jo:"så kom den onde fe der ind", og hun gik ud fra at det så betød at feen HED "derind"...
I går hentede jeg Hulk, der havde været på kagekursus sammen med
min søster(og fotoet er derfra - en diskret måde at prale på, ikke? HAR i liiiiige set hvor talentfuld min 5 Årige er ud i kagepyntekunst, hva?).
I bilen hjem plaprede hun løs, om alt muligt, og jeg svarede "ja"!" og "hm" og "wow", på nogenlunde rigtige tider, mens jeg koncentrerede mig om bilkørsel(er stadig ikke helt rutineret i aftenkørsel gennem by).
Og så hørte jeg hende pludselig sige:"ved du godt at min nye pædagog hedder det samme som i den der sang hende xfactor-Sarah sang?"
Det vidste jeg ikke lige hvad var for en, før hun, med sin skingre lille stemme, sang:"du er min Inge, min Inge min Iiiiiiiinge, for evigt, for evigt..."
Det var svært ikke at grine højt, mens jeg forklarede hende at jeg egentlig troede at sangen hed "engel" og ikke "Inge". Hun syntes egentlig også den gav mere mening sådan.

Nå, må jeg høre: hvilke sangtekster har I misforstået?

129 kommentarer:

KaDaHoe sagde ...

Til jeg var alt for gammel sang jeg "Esther og Jakob" i stedet for "Mester Jakob". Men hvor fa'en skulle jeg også vide fra, at det ikke var en sang om mine gudforældres gode sovehjerte???

Katinka sagde ...

Min eks (som endda var englænder) hørte "g-spot" i stedet for "gist" i Fiona Apples "Get Him Back".

He didn't always guess right / but he usually got my g-spot. Jo jo.

Regitze sagde ...

"Can't buy me love" af Beatles blev til "Can bobby looooove? Mommy can bobby love?" da jeg var lige. Var meget bekymret for denne Bobby.

Regitze sagde ...

ja, da jeg var lige og ædru. damn. lille skulle der jo stå, ikkos?!

Maren sagde ...

Thomas Helmig's Det er mig der står herude og banker på. Jeg har altid glad skrålet: DU HAR STUKKET MIG NED BAG ET BRÆT. ... selv om jeg syntes det var mærkeligt, gav det jo på en måde lidt mening. Altså man kan jo godt stikke folk bag et bræt. Måske.

Manden synger naturligvis "NED BAG FRA". Jamen prødaliselathør. Det lyder PRÆCIS om BRÆT!

Nå ikke ...

Albertesmor sagde ...

Jeg har også nogle stykker:

I Kim Larsens: "Åh, manjana - håber vi får i morgen med", sang jeg: "Åååååh, marmelademad, håber vi får til morgenmad"

Og efter at have hørt meget postmand Per som barn, spurgte jeg min mor hvad en Kattemil var (Kat Emil)...

superheltemor sagde ...

HAHA - har altid totalt haft lyst til at stikke thomas helmig ned bag et bræt, så det giver enormt meget mening!

og en "kattemil" er også et godt ord. det betyder sikkert noget skummelt.

superheltemor sagde ...

"can booby love?" stakkels bobby!
;-)

superheltemor sagde ...

shit - i er sjove! ´Meget syrede kommentarer1

e.r sagde ...

Har en kammerat som indtil han var godt op i tyverne troede at Ricky Martin sang "tjubang tjubang, oh baby, tju-muh, tju-muh"....(!?!?) For det giver jo MEGET bedre mening end "she bangs/she moves"....

Anonym sagde ...

Har indtil for ganske nyligt troet, at Rihanna sang "under my arms forever" i stedet for "under my umbrella" - og undret mig over, hvorfor mon der var én der stod dér :D

/Kristina

Anonym sagde ...

min datter troede det hed "skinke madinka dinka du, bare det snart var jul" :)

betina sagde ...

The killers - are we humans or are we dancers?
Har tit tænkt om man ikke kunne være begge dele, indtil jeg for nyligt så teksten på skrift.

Are we humans or are we denser (som i mere densitet). Er heldigvis ikke den eneste der har denne på fejlkontoen.

Anonym sagde ...

Karen´s sang "Hvis du vil ha den, sækken i katten" blev inde i min psykoknold til "Hvis du vil ha den, stik den i katten..."
Lækker post, elsker tekster i nyt lys:-)
/Jane

superheltemor sagde ...

@betina:AI! Den har jeg sunget med på en milliard gange, og var også helt sikker på han sang "dancers" - hvilket ikke giver mening, men jeg havde aldrig tænkt at det var fordi det var forkert! tak!

Anonym sagde ...

Hmmm...der er flere, men jeg hørte Bryan Adams synge "I got my first real sex-dream". Det lød jo ikke helt åndsvagt, men det bliver nu lidt underligt, når han bagefter synger:
"Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled"

Måske synger han "six-string" - som i en guitar...

Trine sagde ...

efter 80 siders holberg (80 more to go) har du reddet min morgen!!

Min kæreste synes det var enormt sjovt, da jeg ville synge fagget faries (tror jeg det er) og synger "ride the horse, bum-bum" i stedet for "feed the horse, yam-yam". Man kan jo godt huske forkert!

Udover det har jeg indtil jeg var cirka 16 år troet at der blev sunget "Wake me op, before you blow-blow, cause i'm not planning that you going so low". (wake me op before you gogo). Jeg syntes det var en skide underlig sang, og alle var så vilde med den?? Tss.

Godt man er blevet næsten 22 og klogere (som om).

Anonym sagde ...

Jeg har lige grinet mig gennem kommentarerne... og har selv skrålet med på "Tjiloptju. Yeah, yeah, yeah" - altså den med Beatles. Og det giver jo altså heller ikke mening. Overhovedet.

RikkeBeith sagde ...

Jeg voksede som barn op i en lille nordjysk by ved navn Sindal, så som (halvstort) barn troede jeg, at Elvis sang:" Return to SINDAL..." i stedet for "Return to sender".

RikkeBeith sagde ...

http://www.macbay.dk/124015#1 link med misforståede sangtekster.

Julie sagde ...

Jeg kender mange versioner af sætningen "Blodet blev til is" fra sangen: "Det burde ikke være sådan her"

Mig: "Månen blev til lys"
Mig 2: "Kloden blev til is"
Lytter fra p3: "Lone blev til Lis"
Venindes mor: "Nogen blev til Lis"

Mie sagde ...

Beatles' 'Get back': 'Jojo was a man who thought he was a loner' blev i mine ører til 'Jojo was a man who thought he was a woman'... Til mit forsvar er der altså noget med en kvinde der er 'another man' i 2. vers...tror jeg...

@Killers-diskussionen: teksten har været til diskussion på nettet i et stykke tid, og jeg mener at forsangeren har sagt, at han altså synger 'dancers' - så det skråler jeg stadig glad og fornøjet.

Laura sagde ...

Haha... ej hvor er de sjove allesammen...
Jeg har ikke en bestemt linje jeg har hørt forkert, men den her er lidt i den boldgade.
Jeg har for nylig (er lige blevet 21) fundet ud af at i "jeg så julemanden kysse mor" er moren ikke utro. Det er jo faren der er julemanden.
Den havde jeg ikke fattet. Jeg troede bare forældrene levede i en form for åbent parforhold...

Maria sagde ...

Jeg troede Kim Larsen sang min kusines navn i stedet for 'salig': "Livet er langt, lykken er kort, Sally er den, der tør give den bort åhuååååå"

Min mor trak min teenage- yndlingssang, Simon & Garfunkel's Cecilia, alt for langt ned på jorden:

I stedet for: 'You're shaking my confidence daily' sang hun 'You're shaking my carpet and staying'

ØV!

Eske sagde ...

@Louise: Lad os lave en klub - det gik også først op for mig sidste år (og jeg er 10 år ældre end dig...). Jeg troede dog, det var virkelig beskidt jule-utroskab - fik altid lidt ondt i maven, når jeg hørte sangen som barn (og holdt lidt ekstra øje med mor, når julemanden kom på besøg juleaften).

Fruen i Midten sagde ...

Altså, jeg troede jo længe, at Anna i 'Højt fra træets grønne top' var en forkælet lille mokke: 'Anna, hun har ingen ro, før hun får sin pakke. Fire alen mer' endnu'. Hvem ku' vide, at merino var en bestemt slags uld, og at pigen bare fik klæde til at sy sin egen frakke?? Ikke jeg i hvert fald..

Mette T sagde ...

Jeg troede i mange år at Gnags sang "grønne gardiner"... og ikke "vilde kaniner" hvilket heller ikke giver mening!

superheltemor sagde ...

hold op - hvor I dog ødelægger min arbejdskoncentration i dag! Overspringer her hen og fniser af jeres sjove misforståelser hele tiden - i stedet for bare at få skrevet det færdigt jeg egentlig er i gang med;-)
TAK, I er for sjove!

Mette sagde ...

Det er så sjovt sådan noget.

Da jeg var lille, var "yummi yummi"-sangen med Kim Larsen en af mine yndlingssange, og det var en sang jeg sang ofte - og HØJT.

Først for et par år siden gik det op for mig at "yummi, ymmi, hvor' mit gummi?" ikke handler om tyggegummi, men kondomer...

Anne sagde ...

Jeg kan tilslutte mig den med "Jeg så julemanden kysse mor"! Jeg troede så efterfølgende, at teksten lød "Men ih, hvor far dog havde ledt..." i stedet for "leet" :) Til mit forsvar, så lyder det altså sådan, når Peter Frödin synger den.

Katrine sagde ...

Nu blev jeg lige nødt til at slå den der human dancer sang op, og det er sgu dancer han synger. Og kalder folk idioter, hvis de ikke forstår det. Jaja. Følsomme musikere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_(The_Killers_song)#Music_and_lyrics

Min bedste og nyligste misforståede sangtekst er fra Jay-Z's New York sang. Var helt sikker på Alicia Keys sang: "In New York / I'll become what wet dreams are made of". Syntes det var lidt halvklamt, men vi ønsker jo alle sammen at blive forskellige ting...

(Den rigtige tekst er "concrete jungle where dreams are made, oh")

Anonym sagde ...

Jeg havde en længere diskussion med min søster i halvfemserne om hvorvidt Britney sang "Kiss me baby one more time" (Hit me baby one more time) Min søster mente ikke det gav mening at man skulle slå Britney..

Den anden Louise sagde ...

Havde altid virkelig ondt af min mor og far, når det var den tid på året hvor der skulle laves selvangivelse, for det virkede virkelig som om at det var en meget tung affære. Et år spurgte jeg dem "Hvad med alle jyderne, det er da uretfærdigt at de slipper for at lave det her?". Troede det hed Sjællandsgivelse.

Hvid sagde ...

Bliver lige nødt til at:
http://www.youtube.com/watch?v=t-gr4cusbOU

Det er for sjovt!

Lisbet sagde ...

Hahahaha, totalt herlige misforståelser!
En gammel veninde afslørede en misforståelse, som jeg for altid husker, når sangen spilles i radioen er: "Jeg står på en albatros, kigger på det sner,
nu er jeg endelig kommet helt herop,
hva' fa'en sku' jeg egentlig her?"
Ja, stakkels albatros, så står vi der og tramper på den!

Min far kan én sangtekst udenad og af samme grund var det altid den fungerede som godnatsang for mine søskende og jeg, 'I alle de riger og lande', hvor der synges om Holger Danske, som kæmper med åben pande. Teksten blev i trætte barnehoveder selvfølgelig til 'I alle de rigere(!) lande, hvorhen jeg i verden fo'r, jeg kæmpede med en pande...' Håbede da bare, at den var af støbejern!

Uden Relevans sagde ...

Beatles...

Claus to yeah yeah yeah

(She loves you).

Tænkte hvem faen er ham Claus=?

Maria sagde ...

Ååh jo jeg kan godt nikke genkende til flere her... Bl.a. Bryan Adams der synger "I got my first real sixteen"... Har aldrig forstået hvad han egentlig mener med det? (Og shit! nogen gange kommer jeg til at synge det stadigvæk.. PINLIGT!)

Maria sagde ...

Eller "Dig og mig... Sniffer dine øjne og din mund".. Noget mærkeligt noget at gøre egentligt... ;)

Anonym sagde ...

Rocazino: Elsk mig i nat.
Jeg har altid hørt: "Det var en bøssefest og nu er vi gået", indtil jeg fandt ud af der bliver sunget: dødssyg fest.

Kathrine sagde ...

jeg har i mange, mange år sunget "we miss you, oh merry christmas, we miss you, oh merry christmas" og fanger mig da stadig i det idag... fik aldrig helt fat i hvorfor det skulle være en god julesang :/

Tenna sagde ...

I sangen What a feeling fra filmen Flashdance troede jeg i mange år at der blev sunget "take your pants off and make it happen" i stedet for "take your passion and make it happen":-) Blev altid lidt forarget over det budskab;-)

Signe sagde ...

Altså Thomas Helmig synger da: Nu hvor du har stukket mig ned med et brædt" - ahmen det gør han altså... jo.... basta!
Signe

Maria sagde ...

Som barn elskede jeg bare at synge for fuld kraft, når vi kørte i bil. Mine søskende er henholdsvis 10 og 8 år ældre end mig, så de lod mig som regel gøre, hvad jeg ville. Jeg tror, at jeg må have været omkring 6 år, da vi kørte over grænsen fra Tyskland til Danmark efter en ferie i Ungarn, og jeg sang Flyv Lille Påfugl, så højt jeg kunne: "Ib og skib og skalle, ak og mak og dalle". Jeg troede simpelthen, at det var en hel flok drengenavne, som blev opremset. Mine søskende var flade af grin og tak til dem har jeg aldrig selv glemt den rigtige sangtekst, som altså heller ikke giver meget mening!

Annette sagde ...

En klassiker i min venindekreds: Jeg vil ha fodsved, tårer og livet tilbage igeeeen - (TV2; blod, sved, tårer...) Min veninde som skrålede den højlydt hører stadig for det:-)

natteravnen sagde ...

min datter skulle læse vers! kong Christian stod ved højen mast.
blev til højen som i bakke, og mast som i helt flad,nøj som jeg grinede og det stakkels barn fattede minus.

Anonym sagde ...

Det gik også først op for mig, da jeg var 18 og jeg fik det forklaret, at det jo ikke er julemanden mor kysser i "I saw mommy kissing santa claus", men far i julemandskostume!

Nana und Co. sagde ...

Det var også først for nyligt at det gik op for mig at det ikke var en 'bøssefest' med 'en dødsyg fedt' Rocazino sang om.

Derudover sang jeg i laaang tid 'Sæl i flammer...' - stakkels sæl, ikk :)

Og så kan det stadig ikke lade sig gøre for mig at synge Michael Jacksons 'Bad' album rigtigt. Jeg hørte det til døde inden jeg lærte engelsk, så ingen ord jeg synger er rigtige. Ingen! :)

Anonym sagde ...

På loftet sidder Nissen: Og de står om nissen Teddy Ring...

Fortæller Heksen sagde ...

I mange år troede jeg at Sannes sang om Voodoomanden, som spiller ludo om natten når månen er fuld..

Charlotte B sagde ...

Åh ha der er alt for mange kommentarer til jeg gider læse allesammen, så måske er dette allerede kommenteret. Det er ang The Killers sangen "human" og de synger rent faktisk dAncer og ikke dEnser :) Havde en diskussion med en kammerat om det engang og pladeselskabet bekræftede at teksten siger dAncer. De har seneremselv bekræftet det på deres hjemmeside. Det kommer sig af en engang sagde at Amerika "raising a generation of dancers" :)

Tilbage til misforståede tekster var jeg indtil for en 5 års tiden sikker på Take That "All I do is shiney tings" i sangen Pray... De synger jo så "All I dó each night is think", hvilket giver lidt mere mening :)

Gigi Camilla Lund sagde ...

Jeg har i mange mange år troet at Bee Gees sang "Stenaline" istedet for som sangen rigtig hedder "Staying Alive" Min daværende kæreste brød fuldstændig sammen af grin da han hørte mig gå rundt og synge "Ah Ah Ah Ah, Stenaline, Stenaline!"

Jow Jow :P

Emma sagde ...

Jeg har altid synes at Michael Jackson sang "but the janitor is not my son" i Billie Jean, når han egentlig synger "But the KID is not my son". Det er egentlig også mere normalt at en voksen mand synger at 'barnet' ikke er hans søn, end at synge at Viceværten ikke er hans søn...

Emma sagde ...

Haha, det har jeg også altid gjort Gigi!

Anonym sagde ...

Min kæreste er 27 år og har lige fundet ud af at bon jovi ikke synger ' bed of NAILS' som i fingernegle :/

Mai sagde ...

Jeg har én!
Den klassiske fødselsdagssang (som jeg ikke engang ved hvad hedder?) men som starter med "Idag er det [..] fødselsdag, hurra, hurra, hurra!" er der et sted hvor man synger: ".. Gid [..] længe leve må og sine ønsker opfyldt få".
Da jeg var lille troede jeg at man sang ".. Gid [..] længe leve må og Signe ønsker opfyldfå".
..Altså at én der hed Signe ønskede "opfyldfå" hvad det så end var.. Tænkte at det var noget nær det samme som at ønske tillykke med fødselsdagen :)

superheltemor sagde ...

Hold da op - i er fantastiske! Bliver nødt til at lave et ekstra indlæg snart, og fremhæve nogle af jeres bedste - hvis det overhovedet kan vælges? Der er fandeme mange gode!
(Har haft "Stena Line, stena Line" på hjernen siden jeg læste det - tak...)

Anonym sagde ...

Indtil for ganske nylig troede jeg at der i Magnetic Fields-sangen 'Yeah! Oh Yeah!' blev sunget 'When we met i thought my knee was everything'(opfattede det som et meget fint og billedligt eksempel på at være selvoptaget). Den korrekte tekst er: 'When we met I thought money was everything'.

Nadja sagde ...

Ej jeg troede også de sang dancers i The Killers :O Og min kæreste troede der blev sunget "Kattemin" i Postmand Per-sangen indtil vores første søn var et år ;) Prøv lige at You Tube den på engelsk, totalt sjov tekst..."Postman Pat, Postman Pat, in his car with his black and white cat"... ;D
Nå men jeg troede indtil i midten af tyverne, at INXS sang "Mister Fine" i stedet for "Mystify"... Pinligt, er endda engelsklærer nu ;)

Nadja sagde ...

Så fik jeg lige læst resten af kommentarerne og kan forstå, at dancers er rigtigt alligevel :) Men hold OP hvor er den med bøssefesten sjov, HA HA HA HA HA HA HA :D

Lotte SA sagde ...

Altså det er dancer.... Ikke noget "s" til sidst.....

Anne sagde ...

Okay, så må jeg bidrage med mine:
"mis-defy" - det troede jeg INXS sang i stedet for "Mystify". Anede ikke hvad det skulle betyde, men jeg syntes det lød dybt!
Og "Lucky Star Bonita" i stedet for Madonnas "La Isla Bonita". Ikke så slem en misforståelse men...
I øvrigt læste jeg engang, at INXS havde spillet på en Midtfyns Festival. Det fik mig til at tænke "guuud, nårh JA, den koncert var jeg da til!" Trist at man kan havde været så fuld, at man har glemt en koncert!

Maria Harrits sagde ...

Ha, ha, ha! Kan ikke komme med nogle skønne sangtekster, men har alliegvel to sjove, jeg kan bidrage med. I 1919 skulle min mormor læse op i skolen og kom til at sige "oversked grænsen" i stedet for "overskred grænsen" - nok lige mindre sjovt på den tid!
Den anden er fra i år - vi har i min omgangskreds en kage der hedder "Marias Forfodskagen" da jeg sidste år kom til at træde i en sådanne skøn nybagt æblekage (den tog ikke skade og smagte skønt) For ikke så længe havde en af pigerne (vi er alle mere eller mindre i "den bedste alder")en Forfodskage med til venne middag. Fortalte værtinden om kagen og navnet... så kom værten ind og sagde: "Hvad er det for noget med en forhudskage?"!!! Velbekomme siger jeg bare!

Emilie sagde ...

Ha, jeg har i indtil for ganske nylig misforstået Poul Krebs' "Så nogen som som os", troede han sang:

Så læg dig lidt Violivia Lerde (as opposed to: Vi er jo lige ved at lære det)

Var så skidemisundelig på Violivia, fordi hun havde så et smukt navn der kombinerede Olivia og Viola.

nickiek sagde ...

Jeg misforstod en Nik&Jay sang, en af de tidlige mener jeg. I stedet for "flere piger viser g-streng på cyklen" sang jeg "flere piger viser g-streng på syd fyn". Haha!! Det var først da min utra seje og gigantisk store nik&jay-fan veninde sagde: sig mig, hvad er det du synger, at det gik op for mig, at det ikke var det de sang. UPS! ;P

Ditte sagde ...

Jeg har da altid troet det var bøssefest! Godt der findes andre, der er klogere end mig. Den med Stenaline og "Signe ønsker opfyldt få" har jeg også altid sunget..

LiseCecilie sagde ...

Den absolut ultimative: Coldplays Yellow: 'I'm skin, i'm skin and bones' er brevet til: 'jet skewed, åh ja jet sked en bums! Klamt!

LiseCecilie sagde ...

der skulle så stå: jeg skeeed, åh ja jeg sked en bums!

Lykkes sagde ...

Da jeg var yngre (læs: for et par år siden) var jeg over bevist om at evergreenen Stayin' a live, var en reklame for stenaline :D

Sara G sagde ...

Jeg kan ikke lige huske nogle sangtekster jeg selv har misforstået, men i Kickflippers stortid gik min 4 årige kusine rundt og sang "Vi knepper vildt, yeah! Vi knepper snildt, yeah".... Det var sgu sjovt!

Thea sagde ...

Det er først mens jeg læser kommentarene, at det går op for mig, at Beatles ikke synger, at "Jojo was a man who thought he was a woman" (og er stadig ikke helt overbevist.

Da jeg var lille lærte min mormor mig en aftenbøn, og meget længe troede jeg, at den gik sådan her: Jeg er træt og går til ro, lukker mine øjne to, fader se med kærlighed på min ejerlejlighed (den rigtige tekst er vist til mit ringe leje ned).

Ligeledes troede jeg, at Anne Linnet sang om det dyreste barn hun har (det dyrebareste jeg har). Syntes det var meget synd for hendes andre børn, at de ikke var lige så dyre.

- Thea

Garderobeskabet sagde ...

....Og jeg som altid har troet at Michael Jackson sang "I'm STOCK HERE with the man in the mirror" hvilket jeg egentlig syntes var ret sært. (Teksten er selvfølgelig: STARTING with the man osv)... Ja ja. Og tak for sjov.

Juleklem D.

Anonym sagde ...

Boede engang sammen med en pige der var meget forundret over at Den Gale Pose sang: "når posen er i huset, så der vilde ænder og kage" hvilket så senere viste sig faktisk at være "når posen er i huset, så ved du det ender galt"

Stinne sagde ...

høre den lille stær, den har åse fornøjet. ... føj.

A not so desperate housewife sagde ...

Min far er berygtet i familien for fejllytninger. De bedste er, da han troede, at Simon Kvamm sang "En wannabe, der faker" (I wanna be Darth Vader) og "Shake that gasoline" (Shake that ass for me)

Anonym sagde ...

Lone kellerman's "Se vendig og dø", som barn troede jeg hun sang, "sig din mening og dø"

Ester Jensen sagde ...

TAK betina :D så er det mysterium opklaret!! Har altid troet det hed "are we human or are we dancers"

Anonym sagde ...

Kasper Windings, "Næææsten lige men aldrig" bliver hos min mand til "Heste bliver vi aldrig".

Men min mand digter som regel selv teksten til alle sange (eller rettere, han tror han synger rigtigt). Det er ret underholdende, og vores store unger synes det er vildt pinligt at han kommer til at synge forkert når de har legekammerater med hjem :-)

Min yngste datter, da hun var lille, sang "Let me, for hest to bacon" i stedet for "let me entertain you" (Robbie Williams):-)

Min mormor bad også aftenbøn for mig. Og jeg troede hun sagde "for synd forsover far". Og jeg undrede mig over den far, at han altid skulle sove. Mange år senere har jeg fundet ud af at min mormor sagde "For synd, for sorg og fare".

Og nå ja, min veninde insisterer stadig på at hesten hedder Planke i stedet for Blanke, i "Ride, ride ranke". :-)

Herlig læsning :-)

KageKonen sagde ...

Haha.. hvor er det en god tråd. Har helt ondt i maven af at grine.

LiseCecilie: du kom først ;) Jeg ville også have skrevet om Coldplays bums.... og seriøst jeg kan overhovedet ikke høre det rigtige i sangen - kun "jeg sked en bums"... hvilket forøvrigt er herreklamt!!

Marianne

Anonym sagde ...

"Sunday bloody sunday" (som åbenbart handler om en irsk massakredag af en art) har altid i mit hovede været "monday follow sunday". Hvilket jo er rigtigt, så teksten giver for faen da go mening!

Tornerose var et vakkert barn har også haft en afart i min familie med "så kom den onde fætter ind" Høhø.

C

Anonym sagde ...

Min søn på 4 synger, at der på Vimmersvej bor en dejlig SNEGL...¨

/Lene

Anonym sagde ...

Min veninde og jeg brugte for nogle år siden en hel sommerhusferie på at undre os over, at Nik og Jay i sangen "Lær mig at elske dig" sang: "Jeg vil gøre alt, lov mig at elske dig - lorte sand - lov mig at elske dig". Vi forestillede os, at de måtte have ligget på en strand imens de skrev sangen, og var blevet så vildt irriterede over sandet, at det hoppede ind i deres sangtekst.
I virkeligheden synger de: "lover det' sandt"... Ja ja.

Anonym sagde ...

Bomfunk Mc's 'Rock the microphone' hørte jeg inden jeg lærte engelsk, så den lød noget i retningen af 'raka-maka-phooone'

Min veninde troede i lang tid at Jutlandia var et 'flyvende hospital', og forstod ikke hvorfor et skib fløj :)

/Maja

Betina sagde ...

Men hvorfor er det de ikke sætter "s" på i teksten. Hvis det er dancer og ikke denser - nogen der ved det?
Are we human"S" or are we dancer - det giver jo ingen grammatisk mening.

Anyway :) Det er heller ikke så vigtigt. Har forøvrigt også i mange år sunget:
åh åh - we're in trouble
amaskamalong skaba deeba dobble yeah yeah...

Ved stadig ikke hva de synger rigtigt

Christina sagde ...

Da Enrique Englesias kom rem i sin tid, troede jeg, at han sang: "all I need is a rythm device".... Jeg syntes, det var lidt supsekt. Hvad skulle han med det? Det gik senere op for mig, at det var "rythm devine", han var ude efter.

Og i Nik og Jays dybe sang om Nik og Jay (!!!) har jeg indtil nu, hvor jeg googlede teksten, troet, at det sang: "Kom og læg de små æg æg æg (med jysk udtale)". Kunne jo godt se, at det ikke rigtig hang sammen. Kan nu se, at de faktisk synger: "Kom nu ladies råb: aye-aye-aye"

Albertesmor sagde ...

Hvor er det en fantastisk overspringshandling at læse kommentarerne. Jeg er selv kommet i tanke om en mere, det er godt nok ikke min egen, men min gymnasievenindes: I Shaggys sang "It wasn't me" synges der på et tidspunkt: "How could I forget that I had given her the extra key"... Min veninde troede der blev sunget: "How could I forget that I had given her the HIV" ...

Kristine Sejr sagde ...

Prøv lige at tænk på hvad vi ikke ved vi synger forkert?

Jeg har en sang med Mev, som jeg ikke ved hvad hedder, og jeg aner ikke hvad han synger men her er følgende muligheder:

"I really love you, I really love you"
eller
"I redefine you, I redifine you"
eller
"How really are you, how really are you"

Hvad synger manden? Det er vidst nok i omkvædet.

Christine sagde ...

Den der nye Medina kærlighedssang; hun synger jo nok "når du har slået op", men de første mange gange, jeg hørte den, troede jeg hun sang "når du har slået mig" - og ja, så skal man sgu da også forlade manden! :-)

Kath sagde ...

Betina: Jeg tror det er "something's come along, and it burst my/our bubble"

Tilslutter mig lige "bøssefest" - jeg har lige lyttet efter, og jeg kan stadig ikke høre, at de skulle synge andet.

Jeg har altid været lidt bange for Eiffel 65's "I'm blue", fordi jeg troede de sang "I'm blue I will bleed I will die". - altså blue som i trist og så troede jeg at det var en slags selvmords-afskedsbrev.

Kath sagde ...

Og så troede jeg også, at Xander sang
"lortet blev til is/i mine hænder"

Anonym sagde ...

Dengang det første X-factor i Danmark var slut og Martin udgav sin single "The one" troede jeg at det var en dansk sang blandet med engelsk ligesom Nephew's sange .
I første vers lød det som om han sang: Imagine, jeg la' fanden ta' min smøg.
(han sang: Engaging your defense ain't smart)
Men jeg syntes at det var et virkelig godt billedesprog.

PS: prøv at høre sangen. Det er i første vers og VIRKELIG tydeligt:
http://www.youtube.com/watch?v=W__hGjRoEPY

Kath sagde ...

Hahaha og hvor burde Bryan Adams dog synge "Sex-dream" og ikke six-string.

"I got my first real sex-dream/bought it at the five-&-dime/played it 'till my fingers bled/was the summer of '69" - det er sgu da et drengeminde, der vil noget..

bettina sagde ...

Hold nu op, hvor er I sjove! Kan nikke genkendende til mange :D

Og til alle jer med Stena Line; jeg ved godt, I ikke vil indrømme at have set Linie 3 (garanteret et jubilæumsshow). Men de har altså lavet en Bee Gees sketch, hvor de netop synger Stena Line ;)

Anonym sagde ...

Jeg troede også at Jordin Sparks i "Battlefield" sang:

"Better gonna get shawarma, get shawarma.." i stedet for:
"Better gonna get your armor, get your armor.."

Jeg syntes også hun skiftede lidt emne..

Anonym sagde ...

Hahaha, har lige læst alle kommentarene og er helt flad.
Jeg afslørede én godt voksen mand i at synge "Hun sikrer sig et gavefår" i stedet for "hun sikkert sig en gave får" til en fødselsdag. Jeg var helt ødelagt.

kh. M

CecilieJ sagde ...

Haha, jeg elsker dette indlæg, og Regitze med Can't Bobby love er min søster. Vi synger den stadig sådan.

Jeg var selv på et tidspunkt i tvivl om det hed "I'm blue, I believe I can't fly..." Det gjorde det så ikke.

Men hørte en kær kollega skråle med på musikken på jobbet i dag: "Walking in a LITTLE wonderland"...Nårh. Jeg tænkte straks på dit blogindlæg og smilede lidt ekstra indvendigt. We all do it!

Anonym sagde ...

Jeg kan kun fokuserer på, at Burhan G synger om kusser i "Tag hvad du vil fra mig" - prøv selv at spol frem til 1:21

http://www.youtube.com/watch?v=rfJJuVFRnro

Anonym sagde ...

Og i samme: så slik dine spor!

Anonym sagde ...

Min søde veninde blev sidste år afsløret i at synge 'de billeder af bare bryster' i stedet for 'de billeder - jeg tror, jeg ryster' i Anne Linnets 'Glor på vinduer'.
Hun var helt paf, da vi knækkede sammen af grin.

Pernille sagde ...

Min ven, der brølede "I'm starting with the man in the river" til Michael Jackson (mirror). Men det er vel også ok at redde alle op af floden, inden vi redder verden :)

Helle sagde ...

Jeg har engang mødt en meget glad franskmand, der i stedet for Sexbomb skrålede
Stepmom, stepmom you're my stepmom. Det blev en anelse sært da han fortsatte med den rigtige tekst
You can give it to me when I need to come along...

Og så har jeg selv for ganske nylig fundet ud af at Sebastians Romeo og Julie ikke "går med hinanden hjem" men "Julie går med en anden hjem" :-(

Julie sagde ...

Jeg var til fødselsdag, og der kom "Der er party i provinsen" ud af højtalerne. Pludselig sagde min veninde, nååårh var det det de sang? Jeg troede, at de sagde "Der' party ud' på wc'et" jeg var flad af grin!

Rebekka sagde ...

I den der sang med Rihanna, hvor hun synger: so just pull the tricker, sang jeg: so just call the chicken... :)

superheltemor sagde ...

Det her kommentarfelt er det absolut allersjoveste der nogensinde er sket på denne blog! Har læst dem alle flere gange og været totalt ved at kvæles af grin. Tak for det!
Bliv endelig ved, det er vanvittigt sjovt!

(Og undskyld mangel på blogpost i dag - jeg er faldet for den økonomiske fristelse og har sagt ja tak til at få reklamer på bloggen, så der sidder nogle kloge mennesker et sted og arbejder med at få dem lagt på lige nu, så jeg må ikke blogge før det er klar... Forhåbentligt i morgen.)

gravidgrahvad sagde ...

Haha, hvor er jeg dog glad for at der er andre, som også troede at Postmand Per havde en Kattemil.

Da jeg gik i skole, sang vi bla. "Nu titte til hinanden" til morgensang, og jeg troede længe, at man i sidste linje sang: "Og sneglen med hus, paryk og vanter"
(egentlig: og sneglen med hus på ryg vil vandre)

:D

Maria sagde ...

Jeg kom fra Norge til København for at studere i 1999. På rus-turen skrålede jeg med på sangen "Jeg vil i seng med de fleste", dog med teksten "Kom lad os finde et fristed!.... Med heste, griser, køer og får" Det lød da meget hyggeligt med et sådan fristed/ ødegård-agtig noget med en masse dyr :) Det var en temmelig stor overraskelse da jeg fandt ud af hvad de egentlig sang...

Rasmine sagde ...

Lige da Backstreet Boys var kommet ud med "I want it that way", skrev jeg en sms til allei min telefonbog med teksten fra omkvædet - troede jeg:

Tell me why - eat nothing at the morning - tell me why - eat nothing at the next day... osv.

En anden fan måtte pænt fortælle mig, at hun vist mente, den var lidt anderledes...

Astrid sagde ...

Og så for at gøre det højtidsaktuelt har min femårige i dag gået og sunget følgende for sig selv:
"Han slagtes i et krybberum, kryb-be-rum. Guds enke sang med fryd derom. Hal-le-lu-ja, ha-le-lu-jaaaaa"

... jeg ser Peter Jackson gribe idéen og næste jul er der julesplatter i biograferne.

Kristine Sejr sagde ...

Mew synger "Are you my lady are you"

Det var sgu da tæt på mine forslag :


"I really love you, I really love you"
eller
"I redefine you, I redifine you"
eller
"How really are you, how really are you"

Charlotte B sagde ...

Betina det er fordi der heller ikke er s på human :) teksten hedder "are we human or are we dancer" :)

Natascha sagde ...

For et par måneder siden gik det op for mig, at jeg var HELT gal på den, mår jeg gik rundt og sang "I got to move my dragon" til den der hitsang, der kører i radioen. Mine veninder gjorde mig opmærksom på, at han altså synger "I got the moves like Jagger". Whatever - syntes ellers at min version var så billedskabende og Harry Potter-agtigt.

I øvrigt passer jeg en lille pige, som for et par siden spurgte mig, om jeg ikke kendte den sang, hvor de sang "Tricksy loooove, tricksy loooove...." - det viste sig, at hun mente Alphabeats Crazy in love. Men ja - kærligheden kan sgu være tricksy ;o)

hulebo sagde ...

En af mine veninders bror undrede sig helt ind til han blev voksen over, at man altid stod og råbte "Hebbar Hubbar" efter en god koncert. Det viste sig jo så, at de andre råbte "Ekstra nummer"...

Anonym sagde ...

har altid troet, at Elvis sang til en bartender:

Love me, Tender!

Men det har ingen heldigvis kunnet høre, når jeg har sunget den :p

Lise sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Lise sagde ...

REM synger da også "Calling Jamaica, calling Jamaica!" i The Sidewinder sleeps tonight.

Min mand insisterer dog stadig på at de faktisk synger "Call me when you're trying to wake her up, Call me when you're trying to wake her up"

men for pokker det giver jo ikke mening med versefødderne vel!

Lise sagde ...

I Last Christmas sang de da i mange mange år: "...this year to save the frontiers"

"This year to save me from tears" er da meget mere banalt...

Mette sagde ...

Den sjoveste jeg har hørt, kender jeg desværre ikke ophavsmanden til, da jeg læste den engang på jubii-debatten, men det var en pige, der i lang tid havde hørt Den Gale Poses 'Spændt op til lir' som 'Sveeend Gratulér'. Det kunne Svend da også godt lige ta' at gøre!

Anonym sagde ...

Okay, 80'er hittet med Europe. Det er noget der fortsat kan få mig til at grine vildt, når jeg tænker på det øjeblik det gik op for mig, at der IKKE blev sunget: "There's a fire downtown", men derimod "Its the final countdown"!!!
-Jo.

Irene sagde ...

For en del år siden var den spanske sang 'Bailando' enormt populær, og på trods af at jeg ikke kunne et ord spansk, havde jeg ingen problemer med at synge med på både vers og omkvæd. Det samme galdt Ricky Martins 'Un, dos, tres'. Lige indtil jeg tog på udvekslingsophold, hvor der var utrolig mange mexicanere og andre spansktalende. Så skulle jeg ikke nyde noget af stå og synge skraldespansk i vilden sky :-)

Anonym sagde ...

Min søn sang i 'Jamaica, Jamaica, Jamaica' i stedet 'Se mig ka', se mig ka', se mig ka'' det var liidt sødt.

Han sang også med på 70'er-hittet med Baccara 'Sorry, I'm a Lady'og sang 'Søren, mig og Lady'...

Bedstes Patchwork sagde ...

Da min søn ikke var så stor (han er født i 1975)var Lundeborgvisen en af de oftest spillede sange i radioen, en dag han sad på gulvet og legede med bilen hørte jeg ham sidde og synge, i sangen synger de "er du trist og har du sorg i sinde" i sønnens version var det blevet til "er du trist og har du sovet i sennep" det grinede vi meget af.

Anonym sagde ...

I Becks Loser er der vist også mange, der ikke helt har fanget, at han synger 'soy un perdedor, I'm a loser baby'....

Anonym sagde ...

Jeg har engang hørt om en der havde fået Bad Moon Rising galt i halsen og troede det var en dansk sang. Så
"I see the bad moon rising" blev til "jeg så da batman fik en rejsning".

Anonym sagde ...

Jeg troede længe at der blev sunget "going to eat pizza" og ikke "going to Ibiza"...undrede mig da godt nok lidt over hvorfor man skulle "back to the island" for at få en pizza :-)

Anonym sagde ...

Har faktisk troet indtil i dag, at Fatboy Slim sang "Ride a bug now, the funk's so rubber", istedet for "Right about now, the funk soul brother".

Anonym sagde ...

I Nightwish's "Over the hills and far away" hørte jeg og to venner uafhængigt af hinanden, at "in the arms of his best friend, he spent his final night of freedom", og vi forstod ikke, hvorfor det skulle være så hemmeligt, så vi tænkte, at det nok var en mandlig ven ogogog... så læste vi teksten og fandt ud af, at der synges "with the wife of his best friend, he spent his final night..." Nåh. Det andet lød da ellers så hyggeligt.

Anonym sagde ...

Guns'n'Roses og deres "Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are ready" - indtil jeg fandt ud af, at pigerne i paradise city er "pretty". Synes nu min version er lidt mere rock'n'roll!!!

Anonym sagde ...

Var som barn meget glad for Beatles-sangene Ti-lob-tu-Yay-Yay-Yay og Close Your Arse and I'll Kiss You..

Solveig sagde ...

Da min søn var ca 4 sang han sangen fra Peter Pan hvor de flyver til ønskeøen : vil du ha fred i din seng, må du lig og drømme længe! (vil du ha fred i dit sind må du lukke drømmen ind) ... Og han fortsatte: tænk på sommer tænk på sol og tænk på havens blå REOL :-)

Anonym sagde ...

Og her en meget aktuel. En af mine venner havde en åbenbaring nytårsaften for et par år siden, da han fandt ud af at vi synger 'vær velkommen herrens år, og velkommen herhid'. Indtil da havde han undret sig meget over hvem Hr. Hid var og hvorfor han var særlig velkommen.