lørdag den 17. december 2011

Om julefrokost-sabotage

I morges var jeg til frisør, og gav hende beskeden:"bare lidt studsning af det skulderlange hår, og lidt lyse reflekser, så den leverpostejfarvede udgroning ser lidt mere blond ud."
Det tolkede hun som:"klip det voldsomt kort, og gå amok med striber i alle regnbuens farver!"
Jeg var lidt skeptisk da jeg så mig i spejlet, og spurgte forsigtigt om hun ikke syntes mit store hoved lignede en bowlingkugle, med det korte hår? Det syntes hun ikke.
Det første Hulk sagde da hun så mig, var:"Hej mor, dit hoved ligner sådan en stor bold nu", og Ninjaman suppelerede med komplimenten:"ja, of farven er virkelig forstadsagtig - sådan lidt Tåstrup måske?"
Derefter tilbød han at rette frisuren til, så det ikke var helt så boldagtigt.
Han plejer at være god til virkeligt mange ting, så efter lidt pres, lod jeg ham og en saks komme i nærheden
af mit pandehår.
Han sagde frisør-agtige ting, on hvordan han lige ville skråne det lidt, og klippe op i det - men faktum var ar han bare gav mig et halvt pandehår - altså jeg har nu pandehår i venstre side...
Kunne godt have slået ham og hans overtalelsesevner lidt der, men havde ikke tid, for opdagede lige at alt afklippet hår nu sad i mit ansigt, og lignede skægvækst...
Efter at have pillet fipskæg og overskæg af mig selv, skyndte jeg mig at lægge ekstra meget makeup, for at komme til at se lidt feminin ud igen.
Kom til at lægge så meget på, at jeg ligner en mand i drag - og sikkert har skæglignende hårafklip til at supplere looket.
Det bliver en god julefrokost jeg skal til nu...
Tror jeg rammer noget snaps, til jeg glemmer at jeg ligner en mand, med halvt pandehår.

19 kommentarer:

Tanja sagde ...

Sprut er den eneste udvej når man har fået grimt hår!
God julefrokost. :-)

Julie Stuhr sagde ...

Hvor har jeg ondt af dig! Jeg hader frisører, og især dem der åbenbart har for meget hår i ørene til at høre hvad man siger.

Lene's kage-design sagde ...

vil da bare lige supplere med "skønhed kommer indefra" sætningen :)

natteravnen sagde ...

jeg har en paryk du må låne :-D

Fru Forstad sagde ...

Tror du skal skifte frisør, sidst lignede du en zebra. Lyder ellers vældig trandy med skævt pandehår.

Oberst Anja sagde ...

Hmm... Siden det ikke er første gang, du blogger om dårlig frisør-oplevelse, vil jeg videregive et telefonnummer til dig. :)
Jeg har en lang historie bag mig med mere eller mindre vanvittige frisører, og jeg har været skuffet over dem alle. En af dem erklærede endda stolt, at hun havde fået mig til at ligne et rensdyr, og det havde jeg på ingen måde bedt om...
Og så stødte jeg ind i Christian von Buchwald. Og den mand kan alt. Han har gode og ærlige idéer, hvis man ikke selv har nogen, og så er han hamrende dygtig! (Og man må selv vælge musik, når man er der, og han har altid øl i køleskabet...)
Christians nummer er: 33122292. Hans salon ligger i Studiestræde 18, KBH K.
Prøv ham næste gang, hvis du ikke vil ligne hverken en bold eller en zebra. ;) Og hils fra Anja Christophersen.

Stinne sagde ...

Er jeg den eneste der vil se et billede? Hvis det er helt galt må du bare flytte til Herning. ;-)

Clarke sagde ...

Så vil jeg lige supplere med Christians hjemmeside, og spørge Oberst Anja, mener du det alvorligt?
http://www.hairdresseronfire.dk/

Oberst Anja sagde ...

Ja Clarke, det gør jeg bestemt. Hjemmesiden er ikke blevet opdateret med billeder siden den forrige ejer - derfor henviste jeg ikke til den. Christian er (selvfølgelig) også i stand til at lave den slags hår, men med en baggrund hos Stender og Dennis Knudsen kan han også sit håndværk bedre end de fleste. :)

Anonym sagde ...

Fantastisk hjemmeside - det ligner et rigtigt hyggeligt sted! Men den der rokoko-hanekam, den er altså... ikke så fed.

Lotte sagde ...

Sikke noget, men humor hjælper altid på det :)

Anonym sagde ...

Pics or it didn't happen ;-)

Anonym sagde ...

Ellers skal du prøve Ginni fra Kava i Sankt Peders Stræde 37 København K.
Den sødest og dygtigeste Færøske bøsse.
- Han er virkelig dygtig (;
http://kavacph.dk/

Clarke sagde ...

Jamen Oberst Anja, så siger jeg også tak for tippet og vil opsøge ham snarest. Jeg har krøller og savner så meget en god frisør, der gider at høre hvad jeg siger.

superheltemor sagde ...

Tusind tak for konkrete frisørtips! Skal klart have en bedre frisør næste gang - og Ninjaman får aldrig liv til at røre e. Saks igen!

Er dem i anbefalede meget dyre? Hende ned champignonhåret og hende med boldhåret var begge billige nok til min økonomi - men er altså frisk på at betale en smule mere næste gang, hvis det kan afhjælpe idiot-look og brandertbehov...

Katinka sagde ...

Man må aldrig sige sådan til frisører. Jeg tror de gør det med vilje, som når apotekere råber SKEDE og INDFØRINGSHYLSTER vildt højt. De piner os. Jeg fik lavet en tilsvarende: "lidt etager, men IKKE FOR KORT" blev til Pia Kjærsgaard-fritz, komplet med skråt konepandehår. Og det var endda efter jeg havde sagt, at det var dejligt, at det forreste var blevet lige så langt som resten. Det skulle så lige studses til ukendelighed. Ko.

superheltemor sagde ...

ondskab, forklædt som kæk blondine, med saks...
du har ret.

Katinka sagde ...

Jeg var på et skriveophold med en der skrev den her vidunderlige lille snas om frisører. Den er på norsk, men altså: http://www.bt.no/lokallokal/arnaogosteroy/kommentar/Michelle-og-Michelle-1891110.html



- Eg trur me klipper deg litt slik shane-ish, sa ho.

- Eh... ja? sa eg.

- Ja, i fjerde sesong altså, la ho til.

Oberst Anja sagde ...

Jeg tror egentlig, at priserne på hjemmesiden hairdresseronfire.dk passer nogenlunde overens med virkeligheden. Og det er selvfølgelig lidt dyrt, men ligesom med så meget andet får man jo, hvad man betaler for. :)
I øvrigt kører han tit nogle tilbud, så det er vist bare at spørge efter det...
Og hvis det ikke lige var for ham, så ville jeg give Katinka fuldstændig ret! Lærer de den slags på frisørskolen?!