fredag den 2. december 2011

Om det der kærlighed - en føljeton, del 2

Føljeton - del 2 - "Havnearbejder-Johnny"

Efter morgenmaden var der rygepause - ja det var 90erne, halvdelen af os røg - og til min store begejstring var lækker-med-eyeliner-fyr også ryger, og han fulgte efter mig udenfor.
Jeg tror nok jeg lånte en lighter af ham, jeg kan ikke huske hvad vi sagde til hinanden, kun at han talte sødt, syngende århusiansk, på "kundskabens træ"-måden.

Han talte ikke så meget, lyttede bare, og smilede med sine store brune øjne.

Nu er jeg ikke en der hviler godt i tavshed, og hvis jeg bliver usikker på mig selv, kommer min indre havnearbejder-Johnny frem, og jeg plaprer pinligheder af mig.

Jo mere han smilede sødt, så pæn ud og sagde ting på jysk - jo mere larmende, grov, ufemnin og københavnsk blev jeg at høre på, for ligesom at kompensere.

De første tre introdage, lagde stakkels Ninjaman(for ham var det!), øre til historier om hvordan jeg altid proppede min kjole ned i underhylerne, engang havde trådt i en lort med bare tæer og vundet en bøvsekonkurrence på mit kollegium, spædet op med drikkeviser, trusler og diverse historier fra de varme lande.

Jeg ramte sjældent hans humor, men han kom alligevel altid hen til mig.
Og lyttede.
Og jeg fyldte al tavshed med brovten.

De tre intro-dage var syltet ind i en masse lære-hinanden-at-kende-og-ih-hvor-vi-hygger-os-aktiviteter, mange af dem særdeles tåkrummende.
Således også nogle små teaterstykker, vi skulle sætte op i grupper.

Jeg ved ikke hvorfor, men Ninjaman endte med at spille med i et stykke, baseret på den grimme ælling, hvor han stod på scenen og spejlede sig, kun iført rød bh, røde blondetrusser, og røde højhælede sko.
Det var ikke et syn der fik mig længere væk fra min overbevisning om at han var bøsse.

Hold da op, hvor havde han dog styr på de høje hæle der!

Det er umiddelbart ikke mange mænd der kan tage bh og høje hæle på og stadig være så megasexede - men han kunne altså - og det kunne jeg høre på det kollektive suk fra de fleste af de andre piger (og enkelte af de andre drenge...), at de var enige i.
(fortsættes, næste fredag)
De andre afsnit er HER

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Skøn læsning!

Anonym sagde ...

FØRST NÆSTE FREDAG???

Maren sagde ...

Nej, det går ikke. Vi gider ikke vente til næste fredag. Vi vil have en bid hele tiden. Sådan er reglerne. Jo de er! Hvis ikke, så har vi lige lavet nye. Jeg ved du er en pleaser, det har du selv fortalt mig, så kom nu. PLEAS MIG!!!

Maria sagde ...

Ja, det er altså lidt en narrefisseføljetång, hvis ikke man får noget HVER dag. Især når der er lækre mænd i høje hæle involveret.

superheltemor sagde ...

Ai jajaja - jeg er jo en pleaser - og gider slet ikke have prædikatet "narrefisse-føljeton" - så der kommer noget før fredag.
Men ikke i morgen.
Det tager sgu lang tid at skrive, fordi det er lidt på kanten af at være alt for privat ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Åh, det var godt. Skulle lige til at kalde dig 'hård og væmmelig', men det behøver jeg så slet ikke :-)

Else Marie sagde ...

Godt, at I har stampet i gulvet, piger. Man kan da ikke lade en mand hænge der i damehylere og hæle en hel uge. Og da slet ikke os andre!!

Anonym sagde ...

Jaaaaaaaaaa!!! Hurra!!!

Halkjær sagde ...

Findes der billeder?

bettina sagde ...

Hold fast, du var ramt - hurtigt! Elsker det!

Nanna Uhrbrand sagde ...

Det er så dejligt, og det er godt du er en pleaser, for helt ærligt vi kan sgu da ikke vente til på fredag.

Vi er jo også lidt kollektivt forelskede i Ninjamand (og hele familien)

Anonym sagde ...

Du var da lige ved at få mig til at skrige op - tænk at true med, at vi skulle vente helt til næste fredag!!!!
Tak, fordi du er en pleaser!
Som sagt: Mer, vil have mer!

Knus Krissy

Stella Dea sagde ...

Kan du SÅ komme igang min fine ven. Sådan leger man ikke med uskyldige pigehjerter, som pulserer sukkende efter mere mere mere. Jeg ser den skønne pirat Johnny D. for mig. Han virker da også ret lækker, ligegyldig hvad fanden han slynger om sin krop, eller hvordan øjen makeuppen sidder. Nå men nu skal jeg ikke forsinke dig mere. SKRIV SÅ!!!!!