lørdag den 3. december 2011

Om decemberfødseladage - lidt random ynk.

Så troede I måske lige at der kom kærlighedsføljeton i dag, hva?
Beklager: er i meget lidt romantisk humør lige nu...
I dag fylder Krea-Girl 10 år - første runde fødselsdag, som hun har glædet sig til i månedsvis.
Jeg købte et billigt ophold i ferielejlighed til denne weekend, hvor vi skulle fejre hende.
Her er adgang til indendørs swimmingpool, og udsigt over havet - og da vi ikke har økonomi til at tage på udenlandsferier, er dette det tætteste på pigerne har været - og de har ikke talt om andet i ugevis.
Klokken er nu 02.
Jeg ligger på en bulet sovesofa i en ferielejlighed, med en gloende febervarm baby sovende på mit bryst. Hun har brækket sig ca 10 gange den sidste time - håndklæder, lagner, mine tre tshirts: alt er tilsølet, og ligger i en bunke i brusekabinen.
Jeg hader når børnene er syge - både fordi det er så synd for dem, men også fordi min hjerne tit får pisket en panikstemning op, så mens jeg forsøger roligt at nusse og trøste, råber min hjerne:"det er farligt!! Det er fugleinfluenza!! Hun dør!! Det er din skyld!! Du er en skod-mor!!"
Ja, så nu kan jeg ikke sove. Har forsøgt så ihærdigt at undgå at gå i panik af hjernens hypokondriske dommedags-fabuleringer, at jeg nu er hyper og ikke kan sove.
Har ondt af det smukke store fødselsdagsbarn, der sover ved siden af mig.
Det er altså ærgeligt at være født i december, hvor fødselsdagsplanerne ofte forpurres af sygdom...
Hendes 2 og 8 års fødselsdag var hun selv influenzaramt, hendes 5 års blev hendes små søstre indlagt med lungebetændelse - og hendes ti års weekendtur, ligner den bliver en dag kortere end planlagt...
Må kompensere for det på anden vis snart - en alenefridag med en af sine forældre må kunne lette skuffelsen lidt?
Og nu må jeg hellere få sovet lidt, så jeg er frisk til næste gang babyen forvandler sig til en bræk-fontæne....
(Beklager pointeløst indlæg - træt, med bræk i hår, og en irriterende sang på hjernen, hvor jeg kun kan huske at omkvædet indeholder linien:"Niklas for dig!")

9 kommentarer:

Fru Sole sagde ...

God bedring til patienten, og et tillykke med fødselsdag til Krea-girl!!
Håber at weekenden alligevel bliver hyggelig, for jer alle sammen!

Mette sagde ...

Go' bedring med den lille. kender alt for godt til syge-børn-angsten! Jeg panikker altid og det hjælper jo ikke de små syge pus!! Tillykke med jeres store pige.

Gaia´s mor sagde ...

Fy føj da - god bedring!
Og et stort til lykke med den 10-årige!

Leoparddrengen sagde ...

God bedring!

Hvis det kan trøste, er det med at have fødselsdag i december værre når man bliver voksen - hvor det er umuligt at holde noget fordi alle er til julefrokoster.

Men, nej, det trøster sikkert ikke. Men tillykke til hende fra et andet decemberbarn.

Anonym sagde ...

Først stort tillykke med den "runde" fødselar.
Og så god bedring. Jeg har også en feberbasse liggende ved siden af mig, han er dog tre år, men meget ramt.

Anni Heldgaard Bach sagde ...

Hils Krea-Girl og ønsk hende tillykke med fødselsdagen og god bedring til baby. I må hygge jer en anden dag med fødselsdagsbarnet, så hun ikke føler sig forsømt

Anonym sagde ...

http://www.youtube.com/watch?v=Z5U_YFawP4A

Anonym sagde ...

Hehe - det er den børnevenlige version, han synger vist 'Niklas fuck dig' : http://www.youtube.com/watch?v=Z5U_YFawP4A

Tak for en dejlig blog.

Knus Sarah

superheltemor sagde ...

Ih tak for Info og link, så jeg nu kan høre at han synger "Niklas, fuck dig" - det gør den faktisk en del mindre irriterende!(dog ikke når ens hjerne afspiller den sætning i båndsløjfe en hel nat, mens en baby kaster op på en...det trækker ned på alle sange,)