onsdag den 7. december 2011

Om smukke juledigte

På den 10 åriges skole, er der en julekonkurrence, hvor man kan smide et digt i en postkasse, og vinde  en stor gavekurv, til deres juletræsfest.
Hun har, med tungen lige i munden og mange fnis, skrevet følgende digt:
Juledigt, af krea-Girl, 10 år:
Sneen falder, fin og hvid
for nu er det juleid.

Far han bander, skovler sne
Mor hun drikke julete (Ja - det er faktisk en rimelig arbejdsfordeling!)

Alle køber gaver
og flæskesteg til maver.

jeg fletter julehjerter
til fingrene de smerter.
min Lillesøster fjærter
fordi hun har spist ærter.

Her et lille råd til jul:
Spis aldrig sne, hvis den er gul!
(Ok, sidste sætning hjalp jeg hende med at rime - men det er faktisk et godt råd hendes ene lillesøster kom med, som forslag til mandagstip, for nogle uger siden.)

6 kommentarer:

SourPuss sagde ...

Jeg håber inderligt hun vinder - det er et juledigt der rammer essensen af julens ånd (blot min ydmyge mening).

svit sagde ...

Det var dog et talentfuldt barn!Jeg giver SourPuss ret og jeg tror, digtet kan gå hen og blive en juleklassiker - evt. tilsat lidt plingplang-musik :)

Thea-Eline sagde ...

Sikke dog en kreativ ung dame! Krydser fingre for at hun vinder;)

Unknown sagde ...

Det er fandmer en cool 10-årig!

Regitze sagde ...

BOOM - der fik den 10årige mig i julestemning. Fuck hvor er det et godt rim, hahaha!

Nadja sagde ...

Hun SKAL bare vinde - krydser fingre og håber på update, når konkurrencen er slut :)