fredag den 7. januar 2011

Om voksne

"Hvorfor ligger der popcorn her, mor?"
"Det er fordi mig og far skal se film og spise popcorn når i sover"
"Årh, det er så snyd! I spiser sikkert ALTID slik om aftenen, og er længe oppe!"
"jeps, og i aften kommer der en med en pony vi har lejet for at ride rundt i stuen, og en hoppeborg mig og far skal hoppe i ude i haven, og en slush-ice maskine der laver de der med mange farver i godt kan lide. Det bliver sgu en god tirsdag aften. Kan du sove godt?"
-----------------
Ai - det sagde jeg altså ikke. Kun til Ninjaman, da børnene ikke hørte det. Og så havde vi lige et hurtigt grineflip ved forestillingen om hvor sjove de ville se ud ved sådan et svar.
ja - vi kommer ikke så meget ud...

9 kommentarer:

Halkjær sagde ...

Hvorfor få børn, hvis man ikke må tage bare en lille-bitte smule pis på dem? :-)

Onkel Anne sagde ...

lol! Men hvad sagde du egentligt til barnet? For det er også noget Rasmus bliver SÅ fortørnet over, hvis jeg tillader mig at spise slik, drikke cola eller andet uden han får del i det :)

superheltemor sagde ...

Jeg sagde bare at når hun blev voksen måtte hun selv vælge hvad hun spiste af ting der var usunde, men børn havde brug for at være sunde, fordi de voksede. Og så afledte jeg hende med en historie om hvordan jeg i en periode lige efter jeg kom hjem fra Australien som 18 årig, spiste is til morgenmad, bare for at fejre jeg nu havde en fryser.
Ikke en skid pædagogisk...

Anonym sagde ...

He he he he. Dén var go! Kunne faktisk være ret sjovt at sige det til barnet ikk, bare for at se ansigtsudtrykket.
Gnæg.

Sofie sagde ...

Apropos upædagogisk.. Har en bekendt, der arbejdede som lærervikar efter hun blev student i sommer, og hun fortalte denne historie:
Hun havde været vikar i idræt for nogle 4. klasser, og en af drengene havde (ikke med vilje!!) virkelig pisset nogle chicks af og fået dem til at tude osv., og han var gået hen til min bekendte og havde spurgt, hvorfor, for det var virkelig ikke meningen. Så havde hun bare kigget på ham og sagt :"Ved du hvad, ven, jeg tror bare du skal lade være med at snakke til piger, for det er du ikke så god til." Haha!

solios sagde ...

HEEEEEERRRRRRRRLIIIIIIIIIIIGT!
Nu mangler jeg bare ham den mandlige mand til at fortælle alt det jeg gerne ville have sagt, hvis jeg bare havde overskud ti at berolige det der fjogede udtryk min 6.5 års datter ville stille op, hvis....
og desværre er jeg ikke så rap i munden på fransk, som desværre er prisen for at være (enlig) mor i udlandet.....
Men jeg går i gang med nytårsfortsættet: fremme fjogede barnefjæser LOL

Anonym sagde ...

Ved du, det lyder faktisk som en dejlig aften.....Kan være jeg lige låner den idé til vores næste date night;)

Frau Putz sagde ...

Åh Superheltemor, du har lige fået mig til at grine så tårerne trillede. Flere af dine indlæg er bare så rammende og totalt genkendelige, bare udsat for dit ironiske twist.
Hvorfor er jeg aldrig stødt på din blog før?

Glæder mig til at læse mere - særligt om Hulk, som minder mig så meget om mig selv ;)

~ Karina

Anonym sagde ...

Hahahaha..Jeg må lige fortælle, at jeg fik det vildeste grineflip over denne blog.

Tak for det! ;O)