fredag den 21. januar 2011

Om at blogge om noget, man ikke har styr på

I sidste uge, forsøgte kloge og sjove Dines sig med et lille genreskift, og modebloggede: http://infotainer.dk/2011/01/dagens-outfit/ .
Jeg gad godt forsøge mig med noget tilsvarende, mest fordi det er sjovt at prale med noget man bare ikke er mester til.
Nåede frem til at bolig/livsstilsblogning nok var det der lå længst fra mig, så en af dagene (når jeg gider hive både kamera og computer frem, og ikke bare blogge fra mobil) kommer der et indlæg, med fotos af vores edderkoppespind, mystiske stillebens, og dekorative vasketøjsbunker - sådan lige til indretningsinspiration!
Det bliver dog ikke lige nu, for superbaby er - grundet to nye tænder - fortsat superirriterende, og tillader lige nu kun at jeg skriver fra min mobil, hvis hun må kvæle mig i min halskæde og bide i min skulder imens.

Udsat for babytortur, og med en hånd til mobil, tror jeg heller ikke jeg kan samle tankerne om madblogning.
Jeg plejede faktisk at være en god kok, men når de ting der er størst jubel over er kødsovs, tomatsuppe og fiskefileter, så bliver der lidt lagt en dæmper på talentet. Tænk at have en madblog, hvor ugens madplan bare handlede om afarter af kødsovs?
Nå, men jeg kan stadig videregive en hurtig opskrift: i sommerferien vågnede ninjaman og jeg først kl 9 en morgen, meget undrende, for pigerne plejer at vække os kl 7 for morgenmad.
Inde i stuen fandt vi en usædvanligt stille hulk, med et stykke knækbrød i hånden.
Frk fantastisk:" se! Jeg smurte hende lige en mad, så i kunne sove! Ja, jeg kunne jo ikke nå så mange ting inde i køleskabet, så det er stærk sennep, mayonaisse og ristede løg på knækbrød... Men hun lovede at spise maden, hvis jeg lavede det!"
Opskrift hermed videregivet, til inspiration.
Og nu helliger jeg så min opmærksomhed til hende den lille sure baby, der nu forsøger at give mig en ansigtspeeling med sine negle.

9 kommentarer:

SuperCarla sagde ...

Hvis dine børn havde serveret den mad på en Michelin- restaurant havde den kostet det hvide ud af øjnene. Thumbs up for kreativiteten;-)

http://antiblog-supercarla.blogspot.com/

Karoline-med-K sagde ...

Er lige blevet inspireret til at gå rundt i huset og kigge på egne vasketøjsbunker, edderkoppespind etc. Er ikke modig nok til helt at offentliggøre, men du er sej - og jeg er sikker på dine har stil!

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Er nærmest flad af grin over dine indlæg, ikke mindst om Superbaby; jeg har selv et eksemplar liggende her bag mig, og hun synes ABSOLUT ikke det er sovetid - men det gør jeg! For ellers ved jeg hvilken herlig aften, der venter...
Jeg vil kigge med hos dig fremover!
mange hilsener, Anette

Anonym sagde ...

Hahaha! Grinte så højt, at jeg var lige ved at vække min egen superbaby, der ligger og sover ved siden af mig!

Onkel Anne sagde ...

Jeg har awarded dig fordi du er så enestående og giver mig mavekramper! Kig ind hos mig

Anja sagde ...

Du motionere lattermusklerne Gg Har selv 3 piger og manden min og jeg hulkede af grin over den kreative mad. Utroligt at i fik ro Gg

babyhuset tutti sagde ...

Jeg tror faktisk, at den mad ville være lige noget for min Malte på 10!
Glæder mig til at læse boligblogindlægget (har på fornemmelsen det bliver befriende at se/læse)!

/Stine

Halkjær sagde ...

Min lillebror "smurte" også selv mad da han var lille, og ikke skulle forstyrre de voksne og store-søskende tidligt om morgenen; Pålægschokolade med cornichoner på.
Umme-mumme for en lørdags-snack! Den er hermed også lagt ud til inspiration. :-)

Anja sagde ...

Åh Superheltemutti! Jeg har også sendt en fin fin og prestigefyldt blog award din vej!
Se her: http://itsapalace.com/2011/01/22/tak-er-kun-et-fattigt-ord/