tirsdag den 18. januar 2011

Om advokater

Her i dag, mens vi gik til børnehave, talte pigerne om hvordan de godt gad være som voksne.
Frk fantastisk vil bare være rig nok til at købe en lejlighed, som hun synes er topmålet af luksus.
Hendes far havde vist fået sagt til hende at læger tjente godt, så det gik hun og funderede lidt over:" jeg tror faktisk ikke det er rigtigt at læger tjener mange penge, for: hvis nu den de lige har hjulpet havde brækket begge arme - så kan han ikke få hænderne ned i lommen og tage sin pung og betale lægen! Og så får lægen ingen penge og bliver fattig..."
Så foreslog jeg hende advokat, og forklarede simplificeret, at det er sådan nogle der bestemmer hvor længe forbrydere skal sidde i fængsel!"
Hun tyggede lidt på den og sagde så:"sådan nogle er der altså ikke brug for rigtigt... Hvis nu politiet bare sagde:"er du sød nu?" og de så sagde:"nej", så vidste man de skulle blive lidt længere!"
Det tror jeg faktisk ikke de har tænkt på, så det er godt hun kan vokse op og foreslå det!
Pigerne talte lidt mere indbyrdes, om hvordan de fik hende rig nok til en lejlighed - og det endte med at hulk generøst hyrede hende til at passe sine kommende tvillingesønner:" Nik og Jay"(ja - hun er fan. Suk...)
Lønnen var 4-22-1 million-80 hver måned. Og det er jo også en slags penge.

10 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Dine børn er fantastiske. Intet mindre.

Carportognoia sagde ...

Som Anne siger... Og så kunne jeg i øvrigt godt bruge 4-22-1 million-80 NU!

Eva sagde ...

haha, i'm loving it! Et virkelig generøst tilbud af Hulk :)

Anja sagde ...

Det ville nok også være omkring det beløb jeg skulle have for at passe Nik og Jay.

gravidgrahvad sagde ...

Hvor er det fantastisk at du får skrevet de her sjove ordvekslinger ned! Jeg ville nok bare grine af dem i situationen og så have glemt dem fem minutter senere. Respekt for det!
(eller render du og tager notater løbende?)

Leoparddrengen sagde ...

Du kunne også have forklaret, at advokaten er ham som tager pengene op af lommen på manden med de to brækkede arme... ;)

superheltemor sagde ...

Anja: godt sagt!
Leoparddrengen: fantastisk svar - og sandt! Det må jeg sgu huske!
Gravidgrahvad: jeps, skriver dem ned. Men før du får dårlig samvittighed: det er også det absolut eneste af den slags mor-ting jeg får gjort: har ikke styr på hvornår de fik tænder eller hvad de vejede, og er nået til april 2004 i at sætte fotos i albums...
I andre tre, skønne damer: tak!;-)

Vibeke sagde ...

Børnelogik er bare det bedste.

Anna sagde ...

Ha ha ha - Dine børn kommer til at elske dig for dine fortællinger. Min mor nedfældede i sin tid også, da jeg i et hysterianfald så absolut ikke ville forstå, at det altså ikke var skidenemt at skifte navn til "Isbjørn"...den hører jeg så stadig for.

Maren sagde ...

*sprutgrin* "...er du sød nu?.." Fantastisk logik :)