torsdag den 13. januar 2011

Om tyndskids-feen

En af Ninjamans bedste venner bliver kaldt Lus - et forkortelse for hans navn.
Forrige weekend havde Krea-Girl sin meget nysgerrige veninde med hjemme og lege, og da Ninjaman fik en sms, skyndte de sig selvfølgelig at læse den.
Veninden:"øh, han har fået en sms hvor der står:"kommer i morgen, hilsen Lus" - hvad fanden betyder det?"
Mig:"jamen det er da bare fordi vi har SÅ mange børn, at hvis de får lus allesammen på en gang, så er det svært for os at skaffe nok tættekamme og luseshampoo. Så jeg har lavet en aftale med lusenes fagforening, om at de lige smider en sms og advarer os, før de har tænkt sig at angribe!"
De to 9 årige så bare meget mærkeligt på mig, rystede på hvoedet, og gik op på værelset, mens de sammenlignede hvem der havde den mest pinlige mor.
Ærgeligt at de er blevet for store til at bilde den slags ind, det er ellers en af mine hobbies...

Nå, men da jeg bagefter stod og skrællede gulerødder, tænkte jeg over hvor smart det ville være, hvis det rent faktisk var sandt! Tænk, hvis man fik en sms med advarsel om kommende sygdomme og andet ubehag?
Top 5 over nyttige smser
1):" Håber du nød kyllingen? Vi ses i morgen. Hilsen Salmonella"
2):" Tillykke med den nye kæreste. Lav lige en aftale med din læge, til om 3 ugers tid. knus og kram fra Clamydia"
3): "ser frem til en dejlig weekend med dig. Din tyndskids-fe"
4):"Håber det er ok vi kommer på besøg nogle uger? kh børneorm og familie"
5):"Skal vi snart hænge ud sammen i svømmehallen? Jeg tager mine venner med. fodvorte"

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fantastisk :-)

Tulippa sagde ...

DET ville jeg gerne abonnere på - sådan én heads-up på alverdens forhindringer ... eller måske ville jeg i virkeligheden ikke?

Vi har nogle venner, der engang, hvor moren havde benet i gips, bildte legekammerater ind at de havde været nødt til at spise hendes ene ben, fordi faren havde mistet sit job og de derfor ingen penge havde - jeg tror ikke der kom så mange på besøg hos dem i et pænt stykke tid derefter :-D

God dag til dig og tak for kigget på din fine blog :-)

The Blogless Sister sagde ...

"Rigtig god ferie! Vi ses om 3 uger. Knuz, Delhi-belly"

ps - tyndskids-fe! :-D dejligt nyt ord

Fru Forstad sagde ...

Tyndskids-fe på den måde lyder det jo nærmest helt tilforladeligt.

(tror i øvrigt, det er over i enzymbranchen, man tjener uhørt mange penge på inet arbejde http://epn.dk/privat/bolig/article2259300.ece Tænker, at Danmark har brug for en ezymdronning eller to)

Fru Forstad sagde ...

http://politiken.dk/erhverv/ECE1166051/danisco-bosser-scorer-14-millioner-paa-halvandet-doegn/

Øglemor sagde ...

Haha, fantastisk. Kom til at dø en lille smule af grin foran (arbejds)computeren. Tak for det. Tror jeg nok :-)

Unknown sagde ...

Det ville i den grad ikke gøre noget! Hvis man i det hele taget bare kunne kigge ud i fremtiden ville det være rart! Altså, i nogle tilfælde...

Jonna, jonnaboe.blogspot.com

Susling sagde ...

Oh! Jeg ser et helt koncept for mig! Noget man kan tjene penge på:
...hilsen Skifteretten
...hilsen A-kassen
...hilsen ligkistemagsinet
...hilsen Hjælpemiddelinstitutet

Mia-Linh sagde ...

oh God! Sag lige og havde sådan en halv-crappy aften, hvor jeg var 2sek fra at flippe ud hvis kæresten bare kom til at trække vejret forkert! Men så så jeg nogle der anbefalede din blog.. klik klik og adskillige latterkramper efter er der god stemning igen! Hvor skriver du godt - og dine børn siger jo de sjoveste ting!

TAK!

superheltemor sagde ...

tulippa: det er en fantastisk historie! grinede så meget at jegfik hikke. håber næsten at jeg får noget i gips, så jeg kan prøve det samme...
Tbs: delhi-belly - fedt ord!
jer andre: tusind tak! skønt at høre, at andre deler min crappy humor. kram til jer

babyhuset tutti sagde ...

Hold da kæft, grinede så meget, at babyen næsten fik babsen galt i halsen;)

Eva sagde ...

Sidder her på arbejdet - og stortuder af grin -Problemet er bare at vores patienter går forbi ude på gangen, og kaster medlidende blikke ind til mig - og så tuder jeg endnu mere!!!!

Anonym sagde ...

Nu siger jeg lige noget lidt besynderligt måske:

Har du ikke postet den historie før? Jeg har da læst den før. Altså for et stykke tid siden.

superheltemor sagde ...

Jo, den er fra januar?

Kristine Sejr sagde ...

Jeg kunne altså sværge på at jeg trykkede på Ninjamans klunker...og så endte det med tyndskid. uhadada...Nå men hvis altså hvis jeg ender her igen, så skal jeg nok lige give lyd fra mig. Anatomiens skal jo være korrekt. Især på en blog, men også helt på kroppen.

Kristine Sejr sagde ...

haha, jeg endte sgu her igen, nå men der forneden, til venstre, hvor der står, de mest læste, det er der altså noget galt, eller det må vel være selve...Hvor fanden er Ninjamans klunker?...De henviser til tyndskidsfeen.