mandag den 10. januar 2011

Om nysgerrige arbejdsgivere

En af mine veninder er blevet fyret fra sit job, og orkede bare ikke skulle være der den sidste uge, og ringede derfor til sin emsige leder, og sygemeldte sig.
"nå, men du kommer vel i morgen - eller hvad fejler du egentlig?" var det syrlige svar hun fik, hvorpå hun fik fremstammet noget om feber og opkast.
Bagefter ringede hun til mig, og vi talte lidt om at den slags må en leder jo faktisk ikke spørge om - og hun risikerer at få svar hun ikke ville høre.
Og så udtænkte vi følgende:
Top 6, over pinlige svar en leder risikerer at få, når hun spørger ind til hvorfor medarbejderne er syge:
1):"årh ja, jeg har sådan en kæmpebyld i røven. Skal jeg sms'e et foto? Eller er du på facebook? For jeg har lagt den ud på min profil"
2):"Hvad jeg fejler? udflåd - kaskader af det nærmest, kan slet ikke stå på benene, så meget kommet der, jeg glider bare rundt i det..."
3):"årh, det er bare sådan en skade jeg pådrog mig i swingerklubben i går..."
4):"jeg spiste en banan i sidste uge, og der var en edderkop i, som lagde æg i min hjerne... Så nu virker den ikke helt som - øh - æg, røgsuppe, klisterbånd. Hat? Nissearm." (ja, det var så kun mig der syntes denne her var sjov)
5): "Jeg er blevet bidt af en zombie såmænd. Hjerne, hjerne, hjernøøøøøø..." (også kun mig der syntes den var sjov...)
6):" Jeg har den vildeste gang tyndskid, det simpelthen SPRØJTER ud af min krop, som en fontæne af lort. Det er egentlig ret fascinerende!"

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er faktisk nogle vildt festlige sydomme I er kommet på her, men min favorit er nr.4!!! Nissearm...hahahahi!!!

Øglemor sagde ...

Som man spørger, får man svar :-)

Jeg synes nu, at nr. 4 er ret sjov. Og hvis man har en mandlig chef, kan man også altid begynde at fortælle om de voldsomme menstruationssmerter, man har. Alternativt en skade opnået hos gynækologen. Det er som om ordene "menstruation" og "gynækolog" får en mandlig chef til IKKE at ville vide mere. Men vil da helt klart huske "udflåd". Tænker, at den falder i samme kategori :-)

Line sagde ...

Åh har overvejet det med sygemelding - har 1½ måned tilbage, så det skal være noget ret vildt jeg fejler... Du siger bare til!
hatten af for din veninde!

Anna sagde ...

:o/ - så mistede man da lige lysten til frokost...tak for det!!

Louise sagde ...

Ha, jeg synes, 4 og 5 er drønsjove! Måtte lige læse dem to gange, fordi de var så skægge! Go’ humor! Ha, ha, ha, ha, hæ-hæ! ;-)

superheltemor sagde ...

hey, i kunne lide nr 4? troede bare det var mig der havde underlig humor... tak for i også er mærkelige!

undskyld anna.... måske skulle jeg advare på bloggen, om at jeg kan skrive appetitnedsættende ting?(eller få job for vægtvogterne og tjene på det?hmmm....)

lauriestrode sagde ...

Jeg grinede altså højt af både fire og fem, men jeg er altså også både gyser- og zombiefilm fan, så øhhhh...Og har eftersigende en syg humor, haha!

Onkel Anne sagde ...

En variant:
Undskyld jeg skulle følge Bruno til svømning og han var så hård en negerarm at knække, så mit røvhul nu er fuld af ringlebær!

Anna sagde ...

Superhelt: Du ville blive styrtende rig!! Og alle dine læsere supertynde. Gider du at være sådan lidt klam op til sommerferien i år? - jeg har planer om at forsøge mig med en bikini.

Piskeriset sagde ...

Jeg grinede så meget, at jeg fik tårer i øjnene! Og mine favoritter var 4. og 5. :-D