lørdag den 15. januar 2011

Om vasketøj

Her kommer bloglands kedeligste indlæg i dag - som måske ovenikøbet også kan bruges som prævention, og skræmme folk fra at få fire børn?
Jeg havde ellers skrevet et andet indlæg, med et foto jeg selv havde taget af en klam reklame - men fotoet kunne ikke vises ordentligt, så nu må i nøjes med det her situationsbillede: superbaby i bunkerne af 6 menneskers rene vasketøj, akkumuleret gennem 10 dage. Som nu skal foldes...
Desværre kommer der ikke en folde-fe og ordner det. Så ninjaman, mig og krea-Girl(der får lommepenge for det) skal bruge den næste time i kedeligland.
Nå, men i morgen er bloggen her nået til indlæg nr 100. Og i har bestemt, at ninjaman skal skrive det.
Jeg er lidt nervøs for hvad han skriver - men i det mindste kan jeg så slappe af og læse avis imens.

14 kommentarer:

Karina sagde ...

Fantastisk billede, fantastisk blog jeg følger med glæde.
Tør slet ikke poste billeder af vores vasketøjsmængder, ;) da de to store er teen+præteen og én af de to små er inkontinens.

Onkel Anne sagde ...

På 10 dage for seks mennesker? Skifter I tøj?
Det der er bestemt også hvad vi tre genererer på 10 dage! og der er ingen andre end mig, der lægger sammen. Så tag en klud tør øjnene og vær glad for du ikke har en slapsvans men en superhelt!

superheltemor sagde ...

Ai Anne - der er TRE store ikeasække og en hvid vaskekurv fyldt med tøj - det er sgu da meget!
Det tog lang tid i kedeligland i dag - godt vi var tre om det;-)

superheltemor sagde ...

Men jeg indrmmer gerne at jeg ER en klynkende slapsvans når det kommer til vasketøj...

Onkel Anne sagde ...

Det er ikke meget i min verden. No shit!

Onkel Anne sagde ...

Jeg E L S K E R at vaske tøj... Men det er også det eneste jeg virkelig kan lide af de der voksen og ansvarligheds tingelingelater!

gravidgrahvad sagde ...

Vi plejer kombinere folderiet med en film/tv-serie, der ikke kræver intens opmærksomhed. Så behøver det ikke blive totalt kedeligland, selvom jeg til hver en tid hellere vil spise slik end lægge vasketøj sammen, når jeg ser film. :)

Anonym sagde ...

Jeg elsker også at vaske tøj, hænge det op og nyde duften af RENT.....men...jeg, hvis jeg kunne betale mig fra at folde det sammen og komme det på plads....vi købte ind ekstra undertøj og strømper sidst år, netop for at slippe for at vaske så tit og det er dejlig, men, helt enig, at folde sammen er bare døden...måske skulle jeg prøve at spise slik samtidig?

FruP sagde ...

Vi har set lyset hvad angår vasketøj!!! Tricket er følgende:

1) Flå 80% af skuffer/hylder ud af skabet
2) Opsæt bøjlestænger
3) Fis i Ikea og køb et hav af børne-og voksen bøjler
4) Hæng det våde tøj på bøjler
5) Vupti - hæng det ind i skabet når det er tørt

Slut med:
1) IKEA poser fyldt med rent tøj der ligger for længe og blive krøllet inden vi får taget os sammen til at lægge det sammen!
2) IKEA poser med sammenlagt tøj som ikke når videre - og derfor bliver gennemrodet af hele familien i jagt på tøj - og derfor ligger som blå poser af kaos og skriger om hvor uorganiserede vi er...
3) Ungerne kan nemt og hurtigt "bladre" igennem og finde lige præcis den bluse de skal have på hvis verden ikke skal gå under - uden at et helt skab ser ud som om en bombe var sprunget derinde!
4) Tøjet bliver væsentlig mindre slidt - og kan derfor sælges på loppemarked med bedre fortjeneste/gå i arv længere!
4) Vi sparer på elregningen og miljøet - tørretumbleren kører kun med håndklæder, strømper og undertøj...

Og ja, det tager længere tid at hænge en maskine på bøjler end at kyle den i maskinen - men det er altså væsentligt hurtigere end at lægge sammen bagefter!!!

Try it...

gravidgrahvad sagde ...

Det lyder virkelig smart, Fru P, men hvad gør I af tøjet mens det tørrer? Jeg kan ikke lige komme i tanker om, hvor vi kunne have det til at hænge på alle de bøjler.

superheltemor sagde ...

Wow frup, det er en supergod ide!
Gad godt kunne kopiere den - men vi har skråvægge og derfor kun tøj i lave kommoder... Øv!

babyhuset tutti sagde ...

Vasketøjet fra 6 personer er simpelthen det, der driver mig allermest til vanvid... især, når jeg endelig er nået dertil, at en masse beskidte bunker er blevet til rene bunker. Overvejer seriøst bøjlefidusen - tak for den! Selvom det er godt nok mange bøjler, der skal købes...

FruP sagde ...

Ja vi har sindssygt mange bøjler, men de kan jo fås rimelig billigt. Vi startede med at købe de her klap siderne ud tørrestativer - der kan hænge rigtig mange bøjler! Nu har jeg fået hængt tørresnore op i et kælderrum og der hænger alle bøjlerne så - uden brug af irriterende klemmer!

Vi har også haft skrå vægge og købte nogle brugte kontor skabe som passede. De fik en klat maling og ud røg hylderne og i med et tilskåret vandrør! Man kan købe dimser i Silvan til at hvile røret på - de skal bare skrues i med et par skruer - selv Ninjaman vil kunne trylle det frem! Alle ungernes bluser/bukser kan jo sagtens være der i højden :)

Min store dreng på 5 år er begyndt at sortere hans tøj - alle langærmede for sig, skjorter i højre side og t-shirts nederst! Når mor her - som absolut ikke ejer ordenssans - kommer til at hænge det forkert ind får jeg ballade!!!

Ved godt, at det kan virke helt tosset at gå sådan op i vasketøj men det har altså virkelig gjort en kæmpe forskel herhjemme! Metoden er også blevet adopteret at stort set alle mine veninder :)

Spider-Mutti sagde ...

Ja, vasketøj - Det tager unægteligt en stor del af ens ungdom... Jeg sidder netop og surfer lidt rundt på nettet og venter på at min 7 kg's bulderbasse får vasket færdigt.
Og hvad lærte min altid så praktiske mand mig lige i sidste uge? Det er da spild med tøjklemmer - medmindre det blæser i bryggerset -tørrer det næsten lige så hurtigt og man sparer tid - både når det skal hænges op og tages ned igen. Måske temmeligt banalt, men min Mor har altid brugt tøjklemmer, så...

Keep up the good Wash!
Spider-Mutti til 2 drenge på 1 og 2 år