onsdag den 18. maj 2011

Om sjofle bamse - igen

Jeg har før undret mig over den særdeles sjofle undertone i bøgerne "bamses suttebog" og "bamse og gokkeline", og nu har en venlig læser, Mia, sendt mig det her fantastiske foto af en sengerand, som jeg simpelthen bliver nødt til at vise jer:
Mia skrev:
"Kære superheltemor
Så er den gal igen med den gule bamse som DR prøve at sælge som noget børnevenligt...
Min lille søn har arvet en sengerend fra sine kusiner med bamse, kylling og ælling. Dejligt tænkte jeg...Indtil jeg en dag kom til at kigge nærmere på den og blev mødt af....ja døm selv på billedet....
Og nu jeg tænker tilbage så har jeg faktisk engang set et afsnit hvor Bamse og kylling er på stranden og hvor Bamse vil have kylling til at begrave ham i sandet og derfor råber "kylling kylling kom lige og bedæk mig....."
Hilsen Mia"

Helt ærligt! Hvor skummelt kan det være? Hvem har lige tænkt:"Hey - hvad med en sengerand hvor bamse onanerer? det er da DET de unge vil have, det bliver alletiders sællert!"

Vi har iøvrigt tabt vores eksemplar af "gokkeline" inde på frederiksberg for 3 ugers tid siden - superbaby savner den stadig meget - men jeg beklager hvis nogen af jer fandt den, og fik ondt i øjnene af alt det smuds.

4 kommentarer:

Kristine Sejr sagde ...

Som en der har en del venner og bekendte i biblioteksverden, så har jeg hørt om de der bogtitler, og de er jo fantastiske, og nu med billedet, jamen det er da smart. Forældre slipper for samtalen om blomsten og bierne. OMG! Det er da derfor Bamse spiser Honning, og tænk på Peter plys? Eller spiser Bamse egentlig andet en hårde boller?

Jeg glæder mig så meget til at sætningen "Jeg har fundet Gokkeline, den ser godt nok lidt brugt ud" bliver vist et sted.

Åh hvilket herligt indlæg at starte dagen på.

Unknown sagde ...

ha ha ha ha tak for et godt grin! Han er en værre en ham Bamse!

Leoparddrengen sagde ...

@Kristine Dilemma

Syn's det er fint nok man ikke behøver tage snakken om Bierne og Blomsterne, men derfor behøver det hele vel ikke være så avanceret, med fetish og jeg skal komme efter dig. Altså de der gummistøvler, for eksempel - er det ikke at køre lidt hårdt på?

Onkel Anne sagde ...

@Leo hahhhaaahhhaaa du er morsom!!