tirsdag den 7. juni 2011

Om mere selvpineri (kagefotos)

Spring over her, hvis du vil skide på, hvor flotte barbiekager min søster og mine unger lavede i lørdags - det her er bare et public service indlæg, til de få der gerne ville se madbloggeragtige fotos af processen.
startede med 4 forbagte chokoladekager

Påsmøring af citroncreme(smagte godt, var alle 4 piger enige om)

Fondant(sukkermasse) blev indfarvet i flere farver og rullet ud

Kage betrukket med citroncreme, dækket med fondant, og med benløs barbie på stilk i

flotte damer, og en overdreven mængde håndlavet pynt

Min søster har styr på roser

Hulk smager en halv barbie

fødselsdagsbarnet synes det er helt i orden!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med jer.
Det er da sjovt at se, hvordan kagerne er blevet lavet fra bunden. Det er bare et flot stykke arbejde, de har lavet.
Mange hilsner fra
Anni

Luna sagde ...

Super flot. Jeg springer i al fald ikke over dette indlæg. Har din søster lavet fondant kager før, for ellers er det da ret vil bare sådan lige at kaste sig ud i projektet.
Jeg har faktisk endnu ikke lavet en barbie-kage, men det skal jeg da helt sikkert prøve.
Nu er jeg også på sukker detox, men lige med sådan nogle kager er jeg vist arbejdskadet nok til ikke at se det som mad, men mere kunst.
Godt lavet!

Kristine Sejr sagde ...

Ja, din søster må sgu da være professionel kage laver, eller noget? Sukker er altså også overvurderet.

Anonym sagde ...

Dine billeder er så inspirerende. Tusind tak! Og ja, også teksten for den sags skyld. Vil du fortælle hvor du køber cernit-ler osv. henne?

superheltemor sagde ...

Køber cernit her http://www.nordform.dk/shop/category.asp?id=383 og forme og pynt på etsy.com.

Ja min søster er sej, men selvlært!

Therese sagde ...

Fede, smukke, skønne sukker kager! Lidt makabert med en benløs barbie, men NU skal jeg jo ikke være sippet, det er jo kage for pokker!!