mandag den 6. juni 2011

Om at fange sin egen mad

Jeg læste forleden en artikel, om stifteren af facebook(Mark Zuckerberg, eller noget i den stil?)
Han prøver at leve sundere og mere miljørigtigt, ved kun at spise kød sjældent, og så kun fra dyr han selv dræber - fx en hjemmekogt hummer eller hjemmeskudt kanin.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor sundt det er - men da pengene er små, har vi også indført det herhjemme.
Her ses krea-Girl og superbaby på jagt efter dagens ret: due.
I det mindste var den sukkerfri.
Jeg er stadig sukkerfri. Har vist ikke tabt mig endnu.
Men er sur og deprimeret.

9 kommentarer:

Luna sagde ...

Jeg kender det godt. Jeg er også sukkerfri og sur. Det er som om de to ting bare hænger unægteligt sammen.

Mette sagde ...

Fangede de den? Eller måtte de gå sultne, sukkerfri og sure i seng?

Anonym sagde ...

Lad være med at tænke i kg, tænk i omkreds! Jeg har heller ikke tabt mig særlig meget når jeg vejer mig, men i omkredsen på lår, arm, bryst, talje og hofter, dér sker der noget! :D

Anonym sagde ...

Ihh Nadia bliver så glad hvis I æder et par duer - måske kan hun hjælpe med at få dem stegt over olielamperne??
:-)
og zen til det der sukkerfrie.. Det er ækelt..

superheltemor sagde ...

Luna: godt gået! Og godt vi er to sure!
Mette: nix, de sulter endnu... Så er det ikke kun mig der er sur !
DLN: wow!godt at høre, du er sej!
Kongmor: orv ja, god ide!

Kristine Sejr sagde ...

Jeg læste så lige i Samvirke i dag at man skal spise Gulerødder frem for ko, og grunden dertil er at gulerødder prutter mindre end koen. Hov har du egentlig skrevet et indlæg om hvorfor du ikke løber, eller var det noget du ville? Det er et næsten must know spørgsmål.

superheltemor sagde ...

http://superheltemor.blogspot.com/2010/11/om-at-lbe.html

Kirsten sagde ...

Stegt due har da før i tiden været anset som den største delikatesse. Og var det ikke Klodshans der stegte duer hos prinsessen? Så dine piger er på rette vej og hvis du så serverer dem med upruttende gulerødder (??? hvordan lyder/lugter en gulerodsprut?) får du helt klart miljøprisen.
Måske skulle du skifte navn - sur sukkerfri savlende superheltemor

Anonym sagde ...

Da jeg ventede min yngste datter var der en ældre dame der sagde til mig at hvis jeg følte mig lidt grim og klodset og tyk osv så var det fordi jeg ventede en pige - de skulle jo bruge moderens skønhed. Og det må være rigtigt for selvom jeg stadig er bredrøvet, træt og slidt så har jeg utroligt smukke døtre. Og du har fire... Slankekur er op ad bakke!