mandag den 7. marts 2011

Om prioriteringer

Jeg elsker at starte projekter op, men er ikke udpræget god til at afslutte dem.
For tiden skriver jeg på en fagbog, sammen med en anden, og her er jeg er nødt til at blive ved, og producere noget, men når jeg er alene om projekter og ikke har deadline, så starter jeg op, brænder vildt for det - og lader det så dø ud igen - eller tørrer det af på nogle andre.
Det gælder ikke kun skriftlige ting, men de fleste projekter: starter jeg på noget havearbejde, rydder jeg et kvart bed og tænker så "Arh, det bliver næste weekend jeg tager resten", og så går der lige et par år før jeg får taget mere...
I går startede jeg et ambitiøst projekt med at fylde fryseren med hjemmelavede kødboller, som kunne bruges til supper, boller i karry osv, men halvvejs gennem kogeriet, blev jeg  træt af det, og endte med at tørre resten af arbejdet af på Ninjaman, der så stegte de sidste par kilo kød til frikadeller. Mens han surmulede...
På min computer har jeg liggende: 2 x opstart til fantasy-børnebøger, 1 x synopsis til en billedbog, 1 x billedbog jeg har skrevet og tegnet næsten færdigt, men hvor teksten skal rettes til, 1 x kvartfærdige dagbogsnoter der skulle blive til noget der minder om min blog i bogform, 2½ ok og 3 ret dårlige noveller til en novellesamling...
Jeg siger ikke det er fantastiske ting, men når jeg nu synes det er sjovt, er det sgu da irriterende ikke at skrive det færdigt!
I weekenden talte jeg så med hele to kloge mennesker, der målrettet skrev på gode projekter, og jeg blev så irriteret på mig selv, over at jeg ikke er bedre til at holde mig selv til ilden, at jeg fandt mine  kvart-færdige bogprojekter frem, og læste dem igennem.
Og liiiiige om lidt, når jeg er kommet lidt længere med fagbogen, og med mit kørekort, SÅ skriver jeg noget færdigt. Det lover jeg hermed mig selv - hjælp mig gerne med at mind mig om det, ikke?
Jeg læste noget af mit børnebogsprojekt højt fra Krea-Girl, og fortalte hende mine foreløbige ideer, og hun var inspirerende begejstret og digtede straks med på den.
Som hun sagde:"Den tror jeg helt sikkert gerne store piger som mig vil købe - JEG vil ihvertfald gerne! altså - hvis den kommer til at koste under 10 kroner, for jeg sparer også sammen til en Nintendo med 3D-skærm..."
Og det er jo vigtigt at hun også har sine prioriteringer i orden!  måske kan jeg få den trykt på toiletpapir?

7 kommentarer:

Karoline-med-K sagde ...

Ihh som jeg kender det! Men bliv ved Superheltemor, dont give up! Jeg er bare vildt imponeret over at du stadig trods alt har energi og tid, selv om du har en god håndfuld børn. Wow altså. Jeg vil rigtig gerne købe noget du har skrevet, også hvis det er en lille smule dyrere end 10 kroner :-)

Østfronten sagde ...

Det hjælper ALTID at sige det til nogen. Så bliver det også mere virkeligt. Hvad end det er børnebøger, artikler til videnskabelige tidsskrifter, maraton-træning etc.
Fantastisk med børn, der har en økonomisk sans og forståelse for, at man er nødt til at spare op. Og med mænd, der godt gider stege flere kilo kød.

Anonym sagde ...

Sikke en forfatterinde der er hjemme hos dig. Jeg føler mig overbevist om, at du får skrevet dem færdig. Det ville da være skammeligt, hvis det kun er din computer der skal have glæde af dine kreativiteter.

stine elise sagde ...

Kender godt fornemmelsen, jeg har 1/10 speciale færdig.. P.T. består det af færdige forsøg, men ellers ikke andet -det er der vist aldrig nogen der er blevet ingeniør af... Så nu må jeg hellere holde op med at læse blog og lave noget istedet..

Therese sagde ...

Kender det alt for godt, ikke lige med skriveriet, men med 120 andre ting, for pokker da!

Babyhuset Tutti sagde ...

Så vidt jeg kan fornemme, har du i hvert fald ét projekt, som du ikke er løbet fra (endnu): Superheltemors bekendelser! Fedt, fedt projekt, du holder dig selv til ilden hver eneste dag og du har lynhurtigt fået succes. Til lykke med det.
Herudover vil jeg også gerne læse dine bøger, når du engang får skrevet dem færdig!

Kh Stine

Carportognoia sagde ...

Ja, det lyder utroligt bekendt... jeg vil gerne smide en helfærdig, uillustreret børnebog, en kvart teenageroman, halvanden noveller plus en håndfuld ideer i bunken. Mange bække små gør måske en hel bog...