mandag den 14. marts 2011

Om badetøj

Hvorfor er det lige, at man kan få badedragter der både løfter bryster og strammer mavedeller ind - når nu man allerhelst ville have en der camouflerer sine inderlår, der ligner risengrød hældt ned i en hvid nylonstrømpe?
Og hvorfor lod jeg mig i så fald besnære af store brune børneøjne, og kom til at love både Hulk og frk fantastisk en alene-fridag med mig og baby, hvor de selv måtte bestemme hvad vi skulle - uden at overveje faren for at de begge råbte:"SVØMMEHAL!"

(og hvorfor er jeg overhovedet irriteret over at have blæverlår, når jeg har en lækker mand, der siger han synes, at alt det der måske ikke er æstetisk smukt og fast på min krop, er blødt og dejligt at røre ved, og gør ham 100 gange gladere end hvis det var marmorhårdt?)

Nå...
Må hellere få afleveret de der børnehavebørn, og gå i magasin og lede efter en...våddragt...

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Eller en dykkerklokke.
Jeg HADER svømmehaller.. Hvad har du dog ladet dig lokke ud i?

MDO sagde ...

Endnu en svømmehals-hader her! Du kunne også overveje en lang kjole, men det ville muligvis - altså kun muligvis - vække mere opmærksomhed, men dog intet udsyn til risengrøds-blævre-lår.

Therese sagde ...

Hader badedragter, kan aldrig finde en der passer, men har mindst fem i skabet der giver mig fire baller.
Hvad man ikke gør for de kære små.

Luna sagde ...

Åh js - forfængelighedens kolde hånd! Det værste for mig sidder dog på maven, som er fuldstændig dækket af strækmærker og så lidt blæver. Jeg HADER at klæde om foran andre i svæmmehallen. Også fordi jeg kun er 23. Hvis man tuder længe nok ved sin læge, kan man så få en gratis makeover hos en plastikkirurg?

Anonym sagde ...

En Burkini?!
Eller gør som jeg, når jeg virkelig ikke kan snige mig udenom en badedragt - slukke for bevidstheden om kroppen fra halsen og ned. Når jeg en sjælden gang tager i svømmehal med ungerne, lader jeg simpelthen som om min krop slet ikke eksisterer fra kroppen og ned.

June Rothmann sagde ...

Havde det på samme måde, det første lange stykke tid efter, at jeg havde fået barn.

Men hey...jeg ligner jo bare alle de andre mødre, der også har ladet sig besnære af store øjne, en varm lille hånd og en bøn om at komme i svømmeren ;-)

Østfronten sagde ...

Næste gang: lok dem med på chokoladefestival! Det får man nemlig masser af kærlighed ud af - uden at flashe mave, lår eller bagdel. (Se selv på min blog)
I mellemtiden: god våddragtsjagt!

ChiliQuilter sagde ...

Hej Superheltemor,

Som June siger, så kommer der altså rigtig mange forskellige mennesker i svømmehallen der er dem med både en og to jader, tykke og tynde, dem med og uden kropsbehåring - Og Ja der er kvinder med hår de mest pinlige steder, jeg må indrømme at jeg af og til undre mig, men efter at have svømmet dagligt i de sidste ca. 10 år, samt arbejdet som livredder; Ja så har jeg altså også set utallige forskellige nøgne kroppe - og som din meget fornuftige og kærlige mand siger,, så er det ikke det ydre, men det indre der er det afgørende.
Efter at have fulgt med her på bloggen i den seneste tid så er jeg sikker på at det indre ikke fejler noget - og det er det vigtigste....

Så hop du bare i vandet og giv dine unger en hyggelig dag som de ikke glemmer foreløbig - Og sikkert gerne vil have gentaget gg

Go´svøm
Hygge

Nina sagde ...

En kærlig opsang; mødre, der er ligeglade med deres havregrødslår og ta'r fire unger med i svømmeren, er bare så meget sejere end mødre der er forfængelige til at iføre sig badedragt, fordi de tror at andre går op i deres lår.

I mere praktisk øjemed ejer min mor en badedragt med ben i, jeg kan spørge hvor hun har den fra, hvis det var noget?

Michelle sagde ...

Kom her til Brasilien så! Her går ingen med badedragt, INGEN.Heller ikke dem, som VIRKELIG godt kunne bruge det.
Deres bikini er så lille, at man af og til ikke kan se den under fedtet på de rigtig store damer!
Jeps.
Da jeg troppede op i min almindelige danske bikini, grinte de alle, og spurgte hvad det da var for en stor ble, jeg havde i ført mig..

Rosanna sagde ...

Tip: sidst jeg var i svømmehallen med mine piger, efterlod øhæm.... GLEMTE jeg min badedragt i omklædningsrummet. Når man ikke har badedragt, kan man ikke komme i svømmehallen.... Gnæk gnæk

superheltemor sagde ...

@kongmorsverden:jeg tænkte nok ikke lige så langt - troede Hulk ville sige noget med kager, og frk fantastisk noget med legeplads, da jeg lovede dem hver sin fridag - havde ikke set TO gange svømmehal komme...
@MDO: ellers en god ide!
@Kongemor: altid skønt med flere balder!
@Luna: jeg tror faktisk ikke andre tænker meget over det - det er nok bare en selv...
@anonym: burkini er et smukt ord, håber magasin fører dem!
@june: nårh, det er sødt sagt!;-)
@midtimellem: mmmm, det lyder SÅ meget mere som mig! og Hulken er også et chokoladeøre, det må vi prøve næste gang. ved du hvornår?
@hyggebumsen: hvor sødt sagt! og så slemt ER det jo heller ikke, det er bare mig der ikke kan vænne mig til det, og synes der er imponerende meget ekstrahud på de der lårbasser...
@nina: tager du ikke lige med og siger det til mig imens? ved jo godt at andre er ligeglade - skal bare lige overvinde mig selv...tak for opsang!
@michelle: uha, DET gør jeg bare ikke...
@rosanna: smart - men nu har jeg jo lovet det... og ældstebarnet er for stor til at måtte klæde om inde hos herrerne, så jeg må tage mig sammen, også for hendes skyld;-)

Rikke (et år i sandaler) sagde ...

... og i mellemtiden, så kan en 3 mm våddragt klart anbefales, hvis svømmehallen tillader det.

Ikke for kroppens forfald - men for sjælens glæde ... elsker selv vand og med en våddragt kan man være så længe i det, at de små børn ligefrem trygler om at få lov til at komme op af vandet igen :-)

... og så har man slået fire fluer med et smæk: glædet ungerne med en svømmehalstur, skjult skavankerne og holdt kroppen varm ... og sikret sig at der går laaang tid indtil de kolde børn plager om ture til svømmehallen.