lørdag den 12. november 2011

Om Sjuskes triste marsvineskæbne

Min næstældste, frk fantastisk, havde en morgen, hvor hele verden var imod hende.
Hendes tre søstre + veninde der havde overnattet, legede lege hun ikke gad være med til, så hun sad og klynkede til jeg til sidst gav op, og tog hende med ind til byen, hvor vi drak varm kakao, og købte en marsvinebamse.
Resten af dagen gik med det marsvin - som hedder "sjuske".
Han blev fotograferet på alle tænkelige bænke og rækværk i København, og jeg fik hele hans triste baggrundshistorie fortalt: han blev faktisk født i morges, men lige efter han var født, gik hans mor hen for at købe ham en vandskål, og så blev hun kørt over - og døde...
Hans far blev nødt til at tage på hospitalet for at få gips på sin arm, som han havde brækket, fordi han faldt over en sten, da han skyndte sig hjem for at se babymarsvinet.
Han afleverede lille Sjuske hos frk fantastisk, så hun kunne passe ham mens han var inde og få gips på.
Desværre blev far også kørt over og døde, på vej hen til hospitalet, så nu var frk fantastisk hans mor, og da han ikke havde set et spejl og derfor ikke vidste at han havde pels og det havde hun ikke, så var han meget tryg ved hende og troede hun var hans mor.
Sjuske tiggede om slik og sodavand en del, men hyggede sig ellers gevaldigt, siddende i frk fantastisks jakkelomme.
Og nu har jeg så 44 fotos af det lille kræ på min mobil, og hans stolte mor sidder og bygger et bur til ham, ud af en kasse.

2 kommentarer:

natteravnen sagde ...

Ej en lille forældreløs, Kunne det måske blive til et mandagstip om redning af forældreløse/truede dyr?

Hilsen
Lena

Bella sagde ...

Puha, godt det ikke er mit marsvin der er kommet ud for det! (for jeg er jo dens mor og vil nødig dø) Det er godt at høre at der bliver taget godt af den lille forældreløse :)
og der er altså ikke noget i vejen med at have marsvin selvom man er 20 år, og man bliver mobbet en del med det på uni :(