torsdag den 15. september 2011

Om røv-dage

Jaja, jeg har åbenbart intet andet at skrive om, end vores mærkedage herhjemme, for tiden.
Bær over med mig - der er nu 4 dage til jeg starter på arbejde igen, efter at have været væk i over to år - først havde jeg et års orlov for at tage et vikariat - og så ups, og hovsa, kom der lige et års barselsorlov oveni.
Så jeg er godt nervøs for om jeg stadig kan finde ud af det, hvordan det bliver at jonglere job og 4 unger - og for om jeg kommer til at savne min lillebittebitte baby meget i hverdagen.

Nå, det var mærkedagene vi kom fra.
I dag er det 10 år siden, jeg slæbte min tunge, højgravide krop op på københavns rådhus, og sagde ja til at Ninjaman godt måtte tage mit efternavn, og prale af at være gift med mig.
Vi holdt ingen fest der, men aftalte at gemme festen til senere - det skete aldrig rigtigt.

Vi er ikke nogen der går meget op i årsdage - plejer at kysse lidt ekstra og hente noget sushi som vi spiser i smug når ungerne sover - men i år er han væk på kursus med sit job, fra tirsdag til fredag, og det er underligt ikke at kunne kysse tillykke.
Og jeg synes det er lidt røvagtigt at min 10 års bryllupsdag, fejres ved at jeg er alene med unger: smører madpakker,finder tøj, reder hår, afleverer, henter, handler,lytter til børns oplevelser, forhindrer dem i at tæve hinanden, laver mad, vasker hår x 4,læser og putter - og så sidder alene og glor.
Tænkte jeg ville gøre noget hyggeligt for mig selv om dagen som kompensation, men ingen af mine venner kunne ses om dagen, så jeg overvejede at brænde vores penge til fælles bryllupsdagsmiddag af på noget luksus til mig selv - som hævn for at han ikke er hjemme.
Af en eller anden grund blev det selvforkælelses-luksus så til, at jeg bestilte tid til en brazilian wax - altså få flænset røvhår af med kogende voks, af en lille thaidame med hidsige bevægelser. Ved ikke lige hvilken type hjerneblødning jeg havde da jeg bestilte det - men på en eller anden måde, passer være-alene-hjemme-på-bryllupsdag-martyrium meget godt til ydmyge-mig-selv-med-bar-røv-og-smerte.

10 kommentarer:

Anni Heldgaard Bach sagde ...

Synd for dig at du er alene om at fejre bryllupsdagen, men han kommer jo hjem igen, så dobbelt kys ham så. Det bliver hårdt at komme på arbejde igen, men du skal nok klare det også, for jeg fornemmer, at du er en sej pige.

Anonym sagde ...

Brazilian til selvforkælelse - really?!?!? Det glæder jeg mig til at læse om;)

God bryllupsdag - og ikke mindst valgdag!

Jonna

Anonym sagde ...

HAHAHAHA

bettina sagde ...

Du er simpelthen den mest betænksomme kone! Sender manden afsted på "freie", klarer unger og madpakker og smider en brazillian oveni hatten, så alt er rent og klart til mandens hjemkomst. Jamen, no wonder han stadig er lykkeligt gift :D
Tillykke med bryllupsdagen.

Anonym sagde ...

Tillykke med dagen.. og så et virtuelt kram. Har altså lidt ondt af dig.. Ikke at sidde alene -selvom det også er skod - men den der wax.. UFFFF da..

Fruen i Midten sagde ...

UF, hvor nederen - på alle måder..

Charlotte sagde ...

Hehe...hehehehehehehehe:) Jo flere gange jeg læser indlægget, jo sjovere bliver det. Ikke at det er fedt at ninjaen er ude for at lave ninjatricks på bryllupsdagen, til gengæld for han glat røv at trutte i på fredag...så at sige:)

Bella sagde ...

Sejt at han har taget dit navn! Er så træt af at det altid skal være omvendt :) Det er klart et krav til en kommende mand at han skal tage mit navn hvis vi nogensinde skal giftes! :)

Cecilie L. sagde ...

Jeg håber du får en god aften - trods alt :)

(Bekræftelsesordet er for øvrigt "kingnar" - hmmm...)

Gaia´s mor sagde ...

Jeg har da kun et at sige: AV!