onsdag den 15. december 2010

Om at være syg i mange dage

Sidste uge var børnene kun friske tre dage, efter bræksyge, så lagde de sig med influenza/mellemørebetændelse - og ligger her endnu.
Sådan ser de ud i dag, hvor de stadig ligger på madras i stuen og sveder.
Humøret er nu sådan her: Hulken er holdt helt op med at bande og ligger bare og ser sådan her ud. Lillebitte og med ekstra brug for kram... Og hun HADER den penicillin, som hun får tre gange dagligt.
Frk fantastisk - der ellers altid er så positiv - er møgsur over ikke at kunne få bevæget sig, og al hendes hoppehoppehoppe, bliver forvandlet til brok og selvynk:"er der virkelig ikke nogen der vil hente vand til en stakkels lille SYG pige? Mon de bare vil have at hun DØR af tørst??"
Og henter jeg vand, kræver hun saft, henter jeg saft, mangler sugerør, henter jeg sugerør er farven på det forkert - aaaargh!
Den slags sygdom hvor man ligger stille er altså ikke noget hun kan bære værdigt.
Og superbaby er bare glad! Glad over selskab i huset, og over vi ikke skal ud i kulden og hente de andre fra børnehave.

3 kommentarer:

mette b sagde ...

Nøj, jeg troede det med at ville have noget uanset, hvad man får, var noget der var normalen? Lige i øjeblikket vil de tre teens have æbler, når vi har købt appelsiner, have grøntsagerne blendet i gryderetten, når de er grofthakket og grofthakket, når de er blendet... så de er altså syge... så vil jeg have ondt af dem i stedet for at blive irriteret-mor ;o)

Hep hep og god bedring!

fru Z sagde ...

Åh Mette b, det var spot on - teenagere er syge, hahaha!
Og god bedring med de stakkels ægtesyge børn..

superheltemor sagde ...

Ai Mette - troede altså det blev nemmere, nu må du ikke ødelægge mine illusioner!;-)