onsdag den 10. august 2011

Om konsol-kager

Nej, det er ikke en xbox og en playstation: det er sgu kager! Jeg fandt billedet og gemte det, fordi jeg syntes det var så sejt - og nu kan jeg så ikke finde hjemmesiden igen, og lære hvordan man gør.
(haha - som OM jeg ville kunne lave dem efter, selv med opskrift, uden at smøre mig selv ind i marcipan og skære hul på et eller andet....)
Er der nogen af jer der ved om det er helt umuligt at lave den slags her?
Tror nemlig jeg har en mand der ville blive barnligt glad for en xbox-kage til sin fødselsdag.
~~~~~~~~~~~~~~~~
edit: uh, klog læser gav mig lige link til Xbox-kage
Det ser da ikke hysterisk svært ud?

11 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Jeg tror, at det er en udfordring.

Her er en opskrift: http://cakefixation.blogspot.com/2009/01/xbox-360-cake.html

PIa sagde ...

Du skal da forbi Anarkisten http://www.anarka.dk/blog/?p=4772 Hun kan alt....!!

TinaLykke sagde ...

Det tror jeg sagtens du kan!! Du skal "bare" have lavet en kage, evt lagt den sammen med noget creme/fyld, smøre den op og pynte den med fondant (se fx kagebutikken - de har alt, man skal bruge). Tkej hende her ud - hun har lavet så mange flotte kager (også en x-box) og har masser af opskrifter:
http://www.kagekonen.com/search/label/xbox360-kage

Kh Tina

Luna sagde ...

Det kan bestemt lade sig gøre. Men det kræver nok lidt øvelse og gå-på-mod. Har ikke selv kastet mig ud i en konsol-kage, men en ps3 kage ville være optimal til min mands fødselsdag.

Tumling sagde ...

Det tager tid.. Og det tager rigtig lang tid at lave dem :)
Taler af erfaring

Sabrina sagde ...

Tror godt min mor kunne lave sådan nogen :-) men det er ret sejt at ps3'eren den skinner :-) hihi.

Nanna Uhrbrand sagde ...

Hvad med at sætte konditorbarnet i sving?

Evt lave en i lille størrelse, forestiller mig at det er nemmere med glasuren. Ellers kan du jo altid kaste dig over Julia (nede i Cupcakefabrikken) hun kan jo det her sizzel

Luna sagde ...

Det er ikke nemmere at lave den lille. Det bliver bare sværere at få detaljerne pæne, synes jeg. Der er ikke glasur, men fondant på kagerne. :)

Jeg synes du skal komme i sving og prøve det af. Få din søster til at hjælpe, jeg synes, jeg kan huske hun var ferm til det engang?

Tulippa sagde ...

Det kan man sagtens - du siger bare til ;-)

superheltemor sagde ...

ja min søster er megagod til barbiekager ihvertfald, men hun bruger fondant, og det smager så grimt...
SKAL man bruge det, eller kan man bruge marcipan fx?

Tumling sagde ...

Marcipanen sveder og fedter.. Foretrækker at man bare piller fondanten fra men man ka godt lave det med marcipanen