fredag den 26. november 2010

Om pigebørn

Når man har tre børn af samme køn, kan man godt regne med at ALLE spørger, om fjerde graviditet er i håb om at få en af modsatte køn.
"så må man jo håbe det er en dreng denne gang, ik?"( rent faktisk spørger de allerede når man venter nr to, men spørgsmålene intensiveres, jo flere pigebørn man får). Men sandheden er, at vi er ligeglade - kun ved første barn havde jeg en præference, og den stak ikke dybt...
Ninjaman har to søstre og jeg har tre søstre, så da vi ventede første barn, forestillede jeg mig at hun var en dreng, og syntes det var sejt hvis hun var.
Da hun så blev født, mærkede jeg mellem hendes ben og fik fat i en imponerende lang tissemand, og proklamerede stolt:"det er en dreng!"
Så i 20 minutters tid, havde vi en søn.
Tanken om at det alligevel var vildt at denne her lillebitte baby havde 40 cm diller strejfede mig da, men det var først da navlestrengen skulle klippes, at det gik op for mig, at det sgu da var en pige!
Og hun var så perfekt, at vi hver gang vi har ventet på babyer, har håbet på en pige igen - ikke at drenge ikke er søde - men vi har bare villet opleve det der med at have en lillebitte pige igen - og igen.

2 kommentarer:

Malene fra Paleolivet og Brombleberries sagde ...

Da jeg ventede min 3. plejede jeg at informere folk om, at når man har 2 børn af samme køn, så er der 80% chance for at nr 3 ( og nr 4 for den sags skyld) bliver en af samme køn som de 2 første.... Man kan overbærende tilføje, at det er først ved nr 5 sandsynligheden igen er 50%. Og selv da, er den jo altså kun 50 og ikke 100!
Og ellers kan man jo mavepuste dem med et forarget. "Jeg ønsker mig nu et barn"...
Hilsen Malene ( mor til 2 drenge og en lillesøster....som ikke skal have flere børn, ikke pga kønsfordelingen, bare fordi de tager "livet" af mig høhø...)

Sure Frk. Madsen sagde ...

Det er nærmest lige så skrækkeligt, at få smidt i hovedet: "Det er jo perfekt, nu har
I en af hver, så behøver I ikke flere børn nu!"