mandag den 8. november 2010

Om at være træt

Vi er i gang med projekt "nu-skal-ninjaman-sove-i-egen-seng-og-ikke-blive-hentet-op-i-underkøjen-til-frk-fantastisk-hver-nat".
Altså - nu lyder det som om det er ham der saboterer projektet, men det er det ikke: selv om jeg snorker så uhyggeligt højt at det ofte vækker mig selv, vil han faktisk godt sove sammen med mig. Utroligt...
Det er frk fantastisk der er modstander af projektet.
Hun har så travlt om dagen med at hoppe-hoppe-hoppe, og får slet ikke opfyldt sine behov for kropskontakt om dagen.
Så om natten er hun ensom - og stædig. Hendes søstre ved godt hun har det sådan, og har på skift sovet sammen med hende.
Men hun sover bedst når hun nulrer og gnider en på armen, og det får både søstrene og mig nok af. Så derfor har ninjaman haft tjansen.
Vi havde talt om at få familiesoveværelse igen - men for det første er det federe at de har børneværelse i det store værelse, i stedet for at der er familiesoveværelse - og for det andet vågner de, når superbaby bliver ammet om natten.
Og nu skal hun altså afvænnes....
Det gik ikke super i nat - vi pendlede mellem børne og soveværelse fra 23-04.30. Med tre sure piger - hun vækkede jo de andre.
Jeg er så træt at det føles som tømmermænd! (gid det var - så var der formentlig lidt sjovere historier at fortælle).
Og ninjaman arbejder altid 8-20 mandag, og jeg orkede bare ikke bakse dem i børnehave og hente dem igen.
Note til mig selv: er man for træt til at aflevere børn, så gør det alligevel! Det er IKKE nemmere at have overtrætte børn hjemme!
Jeg glæder mig til de bliver teenagere: så skal der hævnes! Jeg overvejer noget med at begynde at spille trompet, og øve mig på deres værelser hver lørdag morgen kl 07, mens de sover brandert ud.
Ah... Hævnen bliver sød!

Ingen kommentarer: