onsdag den 5. oktober 2011

Om tandfeen

Frk fantastisk klagede i går over ondt i tand - og vi opdagede at det nok var fordi tanden faktisk nærmest var blevet skubbet ud af ny tand, og hang i tynd tråd.
Hun har aldrig rokket med den, og kommer HELT sikkert heller ikke til det!
Det er KLAMT og smertefuldt, og hun fik en total nedsmeltning ved tanken om at alle tænderne jo skal ud på et tidspunkt.
"jamen mor! Der er mindst ti-og-tyve tænder i min mund! Jeg vil beholde dem, jeg vil ikke have nye..." jamrede hun.

Men så hev krea-girl det tunge skyts frem: tandfeen! Krea-Girl skjulte for mig, at hun havde tabt en tand i weekenden, og kunne triumferende fortælle mig søndag morgen at det var afsløret at det var mig, for tanden lå stadig under puden... Fordømt snedige barn!

Krea-girl er frisk nok på at hendes søstre skal tro på tandfeer, selv om hun selv nu ved den kedelige sandhed,så hun spreder gerne historierne.
Hele morgenen har mellempigerne underholdt mig med hvad de tror hun skal med alle de der tænder - Hulk er sikker på at de bruger tænder som byggematerialer i deres byer - frk fantastisk hælder mest til at de laver smykker af dem:"HVIS min tand nogensinde falder ud - så håber jeg fandeme tandfeen giver mig 1000 kroner for den, for den er ekstrapæn!" snøftede hun.

Så blev jeg pludselig glad for at hun ikke gider rokke den, for med de forestillinger, kan hun kun blive skuffet...

3 kommentarer:

Lili sagde ...

Til trods for at jeg er en ung, single, lesbisk teenagepige uden børn, så elsker jeg din blog!

Jeg sidder tit og græder af grin over dine indlæg - men hey, jeg har sgu også tre niecer, og en nevø som jeg kan identificere dine børn med!

Du er genial!

Le roi des elephant sagde ...

Problemet er jo at tandfeen slet ikke har saa mange kontanter med rundt!
http://www.youtube.com/watch?v=Df_EdfcFfFg

superheltemor sagde ...

@lilli: fedt, tak! Er glad for at kunne underholde bredt!
@babar: tusind tak for sjovt link - er helt sikker på at tandfeen hedder terje!