mandag den 10. oktober 2011

Om tabte tænder - et mandagstip

Hulk, 5 år, har ikke selv tabt tænder endnu, men hendes ældste søster har tabt tre i løbet af den sidste uge, og hendes næstældste søster har en der rokker - som hun nægter at rokke ud...
Al den snak om tænder, har gjort Hulk til ekspert i tandfeer - siger hun selv - og hun ville hellere give mandagstip om det, end om fedthalemus, som hun ellers havde planlagt.
Hulk, om tandfeer:
"Hvis man ikke mere kan tygge sin mad, fordi ens tænder er blevet for små til munden, så får man nye tænder og rockertænder.
Så skal man rokke meget med dem, til de falder ud. Min søster lagde en af sine tænder under puden, men tandfeen fandt den ikke. Jeg synes det er dumt at lægge dem under noget, man skal lægge dem så en der flyver hurtigt forbi kan nå at se dem. Når jeg taber tænder, vil jeg lægge dem ude på gulvet i køkkenet, for der kan de ses fra mange vinduer. Eller, hvis det er sommer, vil jeg lægge dem ude i vores træhytte.
Jeg synes det er tarveligt hvis tandfeen skal løfte tunge puder, ihvertfald!
Der findes nok 100 tandfeer. Det ved jeg,fordi jeg ved at børn får forskellige gaver. Det er jo nok ligesom ikke den samme tandfe der ligger mønter OG tyggegummi, vel?
Det er dumt hvis man ikke gider børste tænder, for så bliver de hullede, og så tror jeg ikke tandfeen gider købe dem. Jeg børster mine mange gange, men jeg glæder mig ikke til de rokker, for jeg har lige vænnet mig til dem, og gider ikke have nogle andre. Jeg vil heller ikke have blod i munden.
Jeg vil også gerne give et tip til tandfeer: jeg synes i skulle lægge bløde gaver, hvis de skal ligge under puderne. Min søster fik engang en plastikfe af tandfeen, og den gjorde ondt at ligge på. Jeg tror hellere hun skulle have haft en bamse. Og pengesedler er blødere end femkroner...
"
(sidste sætning tror jeg hun er blevet instrueret i at sige af 9 årig søster, der havde et smøret grin på, mens jeg interviewede Hulk - og hun ved godt at det er mig der er hendes tandfe.

4 kommentarer:

Pia sagde ...

Her i huset får vi ikke besøg af tandfeen.
Min mand træner håndbold-piger, og en af pigerne kom glædesstrålende i lørdags og fortalte, at hun havde fået 100,- kr. af tandfeen. 100,- kr. - er det bare mig, som synes at det er helt ude i hampen?

Marina sagde ...

Jeres mandags tips er bare det sjoveste. Elsker dem.

Som Pia skriver er nogen tandfeer meget gavmilde. Jeg har hørt om tandfeer der kom med kæmpe legoborge og også flere gange om 100 kr sedler. Især er børnene gode til at påpege den slags historier, men jeg hævder at alle har deres helt egne tandfeer og her i huset er tarifen en rund (og hård) 10 kr. Én gang da min ældste fik flået en tand ud og det blødte helt sindsygt i flere timer gav jeg hende en 20 kr. og det har jeg hørt for lige siden for nu mener de allesammen altid at netop deres tænder gør lige så ondt som dengang,

Glæder mig allerede til næste mandags tip.

Pauseknappen sagde ...

Skønt! Jeg har lige blogget lidt om ældstedatterens rokketand der røg i fredags :) Her er tandfeen sød, og lægger en 20ér ved tandkruset sammen med et drys tryllestøv. (men er der huller i tænderne gir´det en 5ér, med hul i!!)

Skønne tips, fra Hulk :)

Bolette sagde ...

Jeg ELSKER Hulk! Jeg vil låne hende!