mandag den 10. oktober 2011

Om "grønflammeskoven" - en anmeldelse

Jeg får ind imellem tilbud om at teste eller anmelde ting,men siger nej til det meste, men da superpigerne fik tilbud om at læse og anmelde lydbogen: "grønflammeskoven" lød projektet dog så spændende, at vi sagde ja.
Bogen er skabt af musikerne Malthe Fischer og Aske Zidore (begge Oh No Ono), forfatterne Anders Jørgen Mogensen og Nicolai Koch, samt billedkunstneren Pernille Nygaard, og derudover har forskellige musikere, bl.a fra Figurines, Mew og Junior Senior lavet sange til den - læs mere på www.grønflammeskoven.dk.

Nå, anmeldelsen: frk fantastisk var den eneste negative - hun syntes den var:"keeeeedelig, havde grimt tegnede piger og varede alt for lang tid." Der udover syntes hun det var et stort problem at oplæseren på cd'en ikke sagde hvornår man skulle bladre i bogen for at følge med - det sidste er jeg enig i.

Hulk syntes den var rigtigt god, med god musik, og hørte den to gange i træk, og Krea-Girl var meget begejstret, har hørt den mange gange, og tegnet til.
 De to vil gerne anbefale den til alle - har faktisk bestemt at en af vores venners børn, som er alvorligt syg, skal have en.
Jeg hørte kun efter med et halvt øre - nød at halvdelen af mine børn ar opslugte og læste avis imens - men jeg syntes musikken var god, fortællestemmen (Lucia Odoom fra "det elektriske barometer") passer godt til, og historien virkede afvekslende og spændende.
Bogen udkom i går, og kommer også som app.


Ingen kommentarer: