fredag den 17. juni 2011

Om bryllupper

Vi blev gift, da jeg var højgravid med første barn. Bare en hurtig omgang på rådhuset, og planer om en kæmpefest senere - den har vi stadig til gode, selvom det snart er 10 år siden.
Det var en fin dag - men det sjoveste er billederne, hvor man på dem alle, kan se en jogger lave strækøvelser i baggrunden. Her ses et udsnit a min graviditets-store røv, og joggeren der laver lægstræk. Ømt, ikke?
Jeg kom til at tænke på det i dag, da jeg holdt fri med frk fantastisk og superbaby, og vi tog ind til byen for at lede efter ting til hendes penalhus.
Foran Københavns rådhus, stod et nygift par og blev overdænget med ris.
Frk fantastisk spurgte undrende hvorfor de blev det, og jeg svarede lidt kortfattet(var ved at indstille superbabys klapvogn), at det var for ar de skulle få mange børn.
Det tænksomme barn funderede grundigt over det, og sagde så - imponeret:"wow! Så behøver de ikke engang knalde! Det er altså smart!"

6 kommentarer:

Maria sagde ...

HAHAHA! Hvor kedeligt, hvis man bare hældte ris over hinanden og så - nu er jeg gravid. Det der med bryllup. Vi har været kærester i 10 år og har stadig ikke fået taget os sammen. Til noget som helst. Så er jeres løsning alligevel bedre. Og måske er løberen en slags ægteskabs-skytsengel. Har du lagt mærke til, om du møder ham i ny og næ?

Anonym sagde ...

Det er ellers en opmærksom ung dame - som har helt styr på forplantningen :-D hæ hæ

Anonym sagde ...

øhm ja... man bliver lidt veloplyst, når man har en snart 10 årig storesøster, med mange større venner. mine mellempiger kan ca 25 synonymer for "klunker" også - ikke noget jeg praler af ofte!
kh superheltemor

Solveig sagde ...

Jeg blev også gift på rådhuset, højgravid.
Fredag den 13. (Min mand har en syg humor).
Det blev meget poltergeist-agtigt da jeg senere brækkede mig i bilen... Kun mine enorme underhylere blev ikke ramt.
P.S. Træls at gøre sikkerhedssele ren når den har været rullet op.

Anonym sagde ...

Vores 7-årige er den ældste og mere naiv, han tror at man får børnene i kirken - af præsten...
At det er nogen præsten har ude bagved til folk der bliver gift.
Det kom sig af vi var til bryllup OG barnedåb, og når man tænker børnelogik så lyder det da rigtigt nok at det er sådan tingene hænger sammen... Han har jo SET det, med egne øjne:)
Vi skal giftes til oktober - og han håber VIRKELIG ikke præsten giver os en TØS...!!
Han ønsker sig en lillebror, og synes da også jeg skal begynde at spise lidt mere så jeg kan nå at blive tyk nok og få mælk i brysterne.
Hvornår er det man skal pille ved deres barnetro?

superheltemor sagde ...

solveig: klamt, men sjovt!
anonym: fantastisk logik, han har!tillykke med oktoberbryllup