onsdag den 22. juni 2011

Om børnefælder

Oppe i mit hoved, har jeg et billede af, at vi er sådan nogen, der har næsten sukkerfrie børn....
De får fx tit frugt og popcorn, i stedet for fredagsslik.
 Jeg skal bare ikke tænke for grundigt over det, for i virkeligheden smutter der vist en del mere is og kage ind i de søde børnemunde i ugens løb, end bare popcorn og frugt fredag aften...
Nå. I ferien giver vi dem med god samvittighed, lov til at gå mere amok i sukker end ellers: bager kager, griller skumfiduser, isene sidder en del løsere, og jeg har lige toppet, ved at bestille denne her:
Ja - deres helt egen put-penge-i-og-træk-slik-maskine! De dør af fryd når de ser den, glæder mig allerede!
Jeg synes den er voldsomt fed, kan mærke det kribler i mine egne naller allerede, jeg glæder mig SÅ meget til at genopleve barndomsdrømmen om den store gevinst, og bare sidde der - hånd i hånd med min mand - smuk udsigt over vandet - solnedgang - kølig hvidvin - børn der sover sødt - og så VOLDÆDE håndfulde af slik, som jeg selv fisker op.

Lyder det ikke som en god plan?
Jeg har købt den HER, hvis nogle andre også er blevet inspirerede til slikorgie.

11 kommentarer:

kundskabogkaos sagde ...

Det der ville jeg slet ikke turde! Hvis den skulle være fyldt med chokolade i alle afskygninger, så var der ingen andre end mig som måtte komme til den! Den er FARLIG! Meget FARLIG!
Du er modig :D

Anonym sagde ...

Jeg elsker den. Særligt beskrivelsen: Når maskinen er aktiv, spilles der kontinuerligt karnevalsmusik (kan ikke afbrydes)

Må I få meget glæde af den!

/Kristine

Kristine Sejr sagde ...

Åh jeg er lidt skuffet, for jeg troede jo at den var på størrelse med de der bamse automater. Men den er da fantastisk for jeg tror jeg vil spare en masse penge op ved at prøve at vinde noget. Lige som tivoli har gjort med mig.

Kristine Sejr sagde ...

Ej det er først nu jeg ser at det ikke er ens egne penge man skal bruge, øv! Så gider jeg ikke, for det ville altså give mening.

Anonym sagde ...

Hmm jeg kender faktisk nogen som har børn, og de børn er begyndt og spise meget mindre slik, for f.x istedet for en is måtte de få en mønt og så var det det der var! :D
vældig smart!! :D

Emma sagde ...

NEJ, hvor er den fed! Sådan én vil jeg også have :D

Emma

superheltemor sagde ...

Ja jeg gruer også for hvor høj det der karnevalsmusik egentlig er... Men tænker vi kan tjene på børnene: få dem til at gøre rent for småpenge, og så lade dem tabe pengene igen, på slikmaskine! Winwin!

Falkemor sagde ...

altså ifølge hjemmesiden HJÆLPER du jo ligefrem dine børn - med at øve øje/håndkoordination og lære at den som venter bla bla bla ;)
Ikke for at sætte skår i glæden, men jeg formoder dette betyder at din non-sukker periode officielt snart slutter?!

superheltemor sagde ...

Haha, ja jeg træner netop deres fingerkoordination og lærer dem om værdien af penge. Så pædagogisk!
Øhm projekt sukkerfri? Det må jeg nok blogge en forklaring om i morgen...

Rikke/Camp Chaos sagde ...

Fantastisk. Da min ældste datter fyldte tre i november var hendes største ønske en "tyggegummimaskine med indhold" til 20 kr. fra Bog&Idé. Hun var helt ekstatisk, da den blev pakket op og værdigede ikke de øvrige gaver et blik. Smukt.

Cecilie sagde ...

Der er altså mange gode ting på coolstuff.dk