fredag den 4. februar 2011

Om præventive nætter

Nu bloggede jeg så i går om hvor meget jeg stadig kan få lyst til flere børn, selv om jeg har en masse allerede.
Her i nat dalede lysten en anelse da vi først blev vækket af:
- en 4 årig der skulle på wc,
- en baby der ville ammes
- en 5 årig der ville holdes i hånden,
- en baby der syntes vi allesammen skulle høre hvor flot hun kunne råbe:"DADADADA" kl 04,
- en 9 årig der ville have min mening om hvorvidt der fandtes mordere, der kunne finde på at komme ind i vores hus midt om natten,
- en 4 årig der pludselig ikke kunne finde sin bamse
- en baby der lige trængte til en bonustår bryst
- en 9 årig der stadig tænkte på mordere, og nu ville høre om der var plads til hende i dobbeltsengen
- en 5 årig der syntes det var PISSESTRENGT at hun vågnede og så 9 årig ligge i voksensengen
- en baby der vågnede da 5 årig råbte, og gerne ville have bare en ekstra tår mælk, for hyggens skyld
- en far der bandede meget højt, da han jokkede på legoklods, på vej over for at sove i 5 årigs underkøje
- en 4 årig der ville høre om der mon var nogle boller tilbage fra i går - for nu var klokken 06, og hun kunne da godt fantasere lidt om en bolle med spegepølse...

Normalt går det altså meget godt med at sove sammen allesammen - ihvertfald bedre end da børnene sov ovenpå, og vi brugte nætterne på at følge dem op i seng igen -  siden vi flyttede børnene ind til os, har de generelt været nemme og rolige, også om natten.
Men det gode ved sådan en nat, er at man mister trangen til at få flere - og energien til at producere dem...

8 kommentarer:

Onkel Anne sagde ...

HEEEEP jeg kan virkelig godt lide jeres erfaringer med at nætterne er roligere. Det er min også siden Rasmus flyttede ind ved siden af mig.

mette b sagde ...

Ja, man skal virkelig være hurtige, hvis man skal klemme flere aktiviteter ind på sådan en nat.

Beklager mine fnis her bag skærmen, for det er jo sletikke sjovt ;o)

Luna sagde ...

Og plads til at producere flere er ligesom også en mangelvare, når der ligge unger i dobbeltsengen og en far i børnesengen. Jeg får sgu da helt lyst til, at sponsorere en barnepige så du og Ninjaman kan få en date-aften!

Maria sagde ...

Jeg ved godt, at det ikke er særligt sjovt natten, men det er altså utrolig sjovt at læse om!

Du har virkelig en god og sjov blog! Jeg elsker at følge den :)

Lene sagde ...

men omvendt...så høre det vel også med til charmen i at have sådan en flok...

eller... det kan jeg måske sagtens sige nu da det efterhånden er mange år siden vi havde natteroderi med vores 4 ;-)

amarOrama sagde ...

Lyder nu hyggeligt. Trods alt.

Annie sagde ...

Oh, det kender jeg godt!
Nåmen til Ninjaman og superheltemor: http://www.facebook.com/pages/For-all-those-who-have-experienced-pain-by-stepping-on-a-lego/302994272438

Louise sagde ...

Har ind i mellem læst din blog op for min kæreste, da jeg kommer til at grine så højt at han undres. I går var vi så til familiefest, og det var sidst på aftenen, de fleste var gået, da han ud af det blå sprutter af grin... vi kigger alle spørgende på ham. Han tilstår: "Superheltemor"... så har han siddet med sin iPhone og læst denne blogpost, som han så underholder de resterende med. Uden dog at at kunne læse den helt færdig af grin. Så du har fået et par fans ekstra i går :)

Tak for sjove og hyggelige indlæg.