søndag den 27. februar 2011

Om dårlig timing

Jeg var ude i den virkelige verden i går, og spise sushi og se koncert - med hænder der føltes helt tomme, uden barnevognsstyr eller børnehænder at holde i.
Heldigvis var jeg i særdeles godt selskab, og fandt nogle hvidvinsglas at holde på i stedet.
Det virkede som en rigtigt god ide', på det tidspunkt, og jeg hyggede mig, mens jeg glædede mig over mit omfattende fedtlag, der jo bevirkede at sådan en smule vin overhovedet ikke gjorde mig spor fuld.
Først da jeg lå i min seng, der snurrede rundt, gik det op for mig at fedtlaget nok ikke helt havde gjort sin pligt som alkoholabsorberende materiale.
Ninjaman vækkede mig kl 9 i morges, med beskeden om, at nu var der kun to timer til frk fantastisks børnefødselsdag startede, og hvis jeg gad dække bord og puste balloner op, så ville han lave kødsovs til deres frokost - bare tanken om kødsovs eller ballonpustning, startede svimmelhed igen.
Nu sidder jeg så her og blogger fra min mobil, mens jeg prøver på ikke at bløde ud af ørerne, når de glade fødselsdagsgæster jubler, med deres skærebrænderagtige små stemmer, og tænker at sådan en brandert nok er dårligt timet, lige før en pige-invasion i sit hjem.
Men det var nu stadig rigtigt fedt at komme væk hjemmefra, og spise god mad, grine og høre musik - og jeg formoder min partner-in-crime også sidder et sted derude, og prøver at smile sødt til sine larmende børn, hvilket trøster at vide.
Og der kom krea-Girl så med et kostume jeg åbenbart skal have på til den skattejagt hun og en veninde har planlagt til de små - jeg kan se, jeg skal være drage. Meget passende, har jeg også en ånde der passer godt til.

8 kommentarer:

Rikke R sagde ...

Åh stakkels dig:-)

Anonym sagde ...

OK, det var nok ikke den bedste timing. Håber ikke dragen kommer for tæt på levende lys :-)

Anonym sagde ...

Okay, hvordan blev vi så fulde? Vi sippede da bare til noget vin ...?! Har virkelig prøvet at være nærværende og engageret mor i dag, men jeg falder hele tiden i søvn.

superheltemor sagde ...

@Maren: jeg ved det virkeligt ikke - måske var det der der flatulerende lesbiske der spikede drinks? Men det var nu ret så sjovt... Også selv om jeg kun med nød og næppe overlevede i dag.

Anonym sagde ...

Eller også er vi bare blevet skæve af at stå og trække vejret bag den anden lebben - hende med den sure mavegas ...

Kristine Sejr sagde ...

Altså jeg skulle lige til at sige at de der lesbiske måtte i godt sende min vej, men hvis det er en med sur mavegas er det sgu nok min ex, så nevermind.

og her gik man og troede at man allerede var blog-stalker herinde, på din blog, og så var man det ikke. Det er sgu da ikke til at holde styr på alle de her blogge.

Kan man sige god bedring til tømmermænd? Så gjorde jeg netop det.

Anonym sagde ...

åååååhh ikke smart. Man må slet ikke være mor når man har tømmermænd, så tør jeg da ikke tænke på børnefødselsdag.
Min dybeste medfølelse - men hva pokker hvis ikke man kan klare det - kan man vel heller ikke være superheltemor ;-)

superheltemor sagde ...

@maren: aha, så det var det der var deres taktik! Syntes også det var lidt mistænkeligt som de fik os afskåret fra resten af koncerten, mens de prøvede at gasse os.
@kristine: de så også søde ud, allesammen, men en af dem lugtede periodisk, så hvis du scorede en af dem, ville det føles lidt som at spille russisk roulette - man ved først om man fik prutteren, når det er for sent...
@kongmor: det er nemlig rigtigt - man burde kunne trække et "jeg er ikke mor lige i dag" kort, i tilfælde af tømmermænd... MEN jeg klarede det - og var en ekstremt autentisk drage i skattejagten! det er muligt Robert de niro kan æde sig 20 kilo tungere til en krævende rolle - jeg kan drikke mig drageånde til, hvis det behøves, så dedikeret en skuespiller er JEG nemlig!