onsdag den 1. december 2010

Om legetøj der holder

Vi giver ikke særligt store julegaver herhjemme. Børnene får kun gaver fra dem vi er sammen med selve juleaften, og så fra Ninjamans forældre i jylland. Så det er noget med højst 4 gaver hver, og ikke overvældende dyre ting.
Til gengæld gør vi meget ud af fødselsdage, hvor fødselsdagsbarnets søstre også altid får en mellemstor gave, højtideligt overrakt af fødselsdagsbarnet selv, som "tak for at være en sød søster".
Jaja, det lyder temmeligt overnuttet - men det fungerer altså godt, den der har fødselsdag vil gerne hjælpe med at finde gode gaver til de andre, og alle glæder sig oprigtigt hver gang der er en der har fødselsdag.
På fredag fylder Krea-girl så 9 år. Hun har tænkt og tænkt over hvad de andre skal have i søstergaver, og vi har endelig fundet ud af det: de skal sgu da have udklædningstøj - igen...
Det meste legetøj er aldersbegrænset: babydukker er for småpiger på 0-4 år, barbier for 3-6 årige, Harry potter lege for 7-10 årige osv - der er meget lidt legetøj de her tre piger i alderen 4-9 kan blive enige om at lege med.
Men UDKLÆDNINGSTØJ - det holder altså!  Både på tværs af køn, og på tværs af alder.
Og denne her hjemmeside: http://www.gladeunger.dk/  har altså et ret fedt udvalg af udklædningstøj der ikke er for dyrt og - heldigt for mig der er sent ude - hurtig service.
Mig og Krea-Girl brugte en hel time på at vælge hvad de skulle have her i forgårs, og det blev til en funky musedragt til frk fantastisk, der bedst kan lide at lege dyr, og en heks til Hulken, der ikke er bange for at være ond, når de leger.
Men der er masser af andre fede ting også, personligt er jeg helt pjattet med de her, som jeg kan forestille mig SÅ mange fede lege med. Men de var lige lidt over budgettet:
Gad vildt godt have sådan en svanedragt selv, og have den på i netto. Bare stå der og lade som ingenting, i køen.

Jeg elsker også selv at klæde mig ud - det fedeste jeg har været, var tyk pimp i jakkesæt, da jeg var højgravid. Det var et fantastisk kostume! men den fedeste udklædning jeg nogensinde har set, var min far, der engang var pik, i stram satindragt og med store, behårede klunkesko. Det var smukt!

4 kommentarer:

Katrine sagde ...

Min far har engang været Pindsvin, i brun dragt med farvestrålende sugerørs pigge, lavet af de der tynde sugerør, man kunne få, dengang jeg var barn. Hvor er de i øvrigt blevet af? Jeg savner dem.
Jeg mener at han også engang har været Dronning Magrethe, eller i hvert fald en meget fin dame, i paryk og det hele.
Åh hvor jeg savner den tid hvor mine forældre havde sjove fester med sine sjove venner.
Nu har de bare sjove venner, og meget voksne fester.

Rikke sagde ...

Hahaha@svandragten i Netto. Jeg er med, men med dragen.

Rikke igen-igen sagde ...

Hov for f*****, jeg ville jo også reklamere lidt for denne side: http://blikfang.com/ der også har mange gode sager. De er især gode til tilbehør og parykker og sådan noget ekstra-udklædning.

superheltemor sagde ...

åh diva - det lyder eddermaneme som en blæret dragt! gad godt at se!

rikke: vi kan lave en fælles nettodate, hvis vi nogensinde får råd til de dragter? og tak for endnu et godt link til blæret udklædningstøj!