tirsdag den 6. september 2011

Om fødselsdage - et mandagstip

Her et forsinket mandagstip, fra Hulk, der fylder 5 år på søndag, og har brugt de sidste 4 måneder på at planlægge sin børnefødselsdag - der skal være en uhyggelig fest, med ekstramange kager.
Her ligger hun og kigger på billeder af pynt, flankeret af to søstre.
Nå, men Hulk har også planlagt hvad der skal ske på selve dagen, og tænkte I måske kunne bruge det som tip, til hvad I selv kan lave på Jeres fødselsdage:
Hulk - om fødselsdagsfejring.
Når man vågner om morgenen, skal ens familie lave brunch til morgenmad. Der skal være sådan noget rørerundt-æggemos - som jeg ikke kan huske hvad hedder. Og så pølser, bacon og små pandekager - og masser af rød saftevand!
Så får man gaver, og hvis man har nogle søstre, så kan man give dem en søster-gave, så de bliver glade for at man har fødselsdag.
Jeg vil give mine søstre malebøger.
Så kan man tage et sted hen, fx i skoven eller en og shoppe.
Jeg vil gerne i svømmehallen på min fødselsdag, for jeg elske at plaske på min far!
Om aftenen når man har fødselsdag, må man selv vælge hvad man skal spise. Min far laver en psyko-nice kødsovs, så enten vil jeg have den - ellers vil jeg på restaurant. Den bedste restaurant i hele verden, er den hvor der kører sushi rundt på et samlebånd, og så kan man bare spise og spise! Jeg elsker noget med rejer, men jeg kan også lide deres ærter,Rejechips, ris og agurkerullerne. Mmmm...
Den skal I altså prøve!
Og så skal man have kage om aftenen. Jeg elsker lagkage, med hindbær og glasur.

7 kommentarer:

Solajma sagde ...

Lyder sørme som en dejlig fødselsdag. Måske hun skal arrangere min 30 års ;)

Emma sagde ...

uh jamen god fest ! :)
Emma

superheltemor sagde ...

Tror sagtens hun kan hyres som festkoordinator - hendes børnefødselsdag lørdag er ekstremt detaljeret planlagt - nærmest ned i detaljer om hvem der skal sige hvad og hvornår(-;

Halkjær sagde ...

Kan høre at man helst skal have fødselsdag en fridag. Det må jeg se om det kan lade sig gøre. :-)

Stine sagde ...

Sejt at hun drømmer om sushi på sin fødselsdag. Overvejer også at hyre hende, vi har vist samme smag!

Rikke sagde ...

Det lyder bare som den mest fantastiske fødselsdag! ... måske I får lidt travlt! Total hyggeligt billede - det kunne være mine tøser! Sara (5 til dec) laver kagerne selv på iPad! Det er et hit!!! Kender du den app? Den vil Hulk sikkert elske!
Rikke

superheltemor sagde ...

@Rikke: nej den kender jeg ikke! Hvad hedder den? Hun kan sidde i timevis og se you tube film om kager, så et spil ville være fedt!