torsdag den 28. juli 2011

Om mit eget værelse

Superpigerne bruger meget tid (og papir), på at bruge en fiktiv lottomilliard, til at bygge deres drømmehus.
Krea-Girl skal have et goth-sort værelse, med kraniepynt - og to nuttede kattekillinger(pyha, godt hun ikke kun er blevet sej!)
Frk fantastisk skal have et tumleværelse, der ligner et cirkus.
Hulk vil have et strand-værelse, med ægte sand og palmer, og alle de petshop-figurer der findes i verden.
Ninjaman skal have pool, bordfodbold, dart, fladskærm,Xbox og en bar, med et fadølsanlæg, der har hvedeøl. (Meget beskeden!)
Jeg kunne ikke finde på noget, men den 9 årige tegnede mig det her.
Et stille-og-roligt-skrive-læse-rum-med-udsigt.
Umidelbart lidt kedeligt og fantasiløst, i forhold til de andres drømme - men jeg har totalt set mig varm på den tegning. Kan se mig selv sidde der og kigge ud over min sø, mens jeg skriver et eller andet fantastisk.
Suk.
I virkeligheden, lige nu, står jeg ude på badeværelset og skriver det her.
Hulk og veninde bygger en hule i min sofa, Krea-Girl og hustegningerne dækker spisebordet, Ninjaman larmer med græsslåmaskinen i haven, superbaby sover i min seng, og frk fantastisk øver sig på hvor højt hun kan synge, mens hun slår koldbøtter i gyngen på værelset.
Så det her, er hvor jeg kan få lidt ro - på badeværelset, hvor jeg står og ser på min tegning af mit stille-og-roligt-skrive-læse-rum-med-udsigt.
Og drømmer lidt.
Lige om lidt går jeg ud i haven og tænder et bål, og så er det faktisk fedt at resten af familien ikke har hver deres drømmerum de kan forskanse sig i, for jeg ved de kommer begejstret rendende og plager om snobrødsdej.
Skal bare lige drømme mig til lidt ro først!

2 kommentarer:

MrsBaloui sagde ...

Det er så godt set af din 9 årige :-D For mens alle de andre drømmer vilde drømme, drømmer MOR mest af alt om et øjeblik i total stilhed og helt for sig selv - UDEN at skulle råbe "DER ER OPTAGET", hver gang man forsøger sig at gå alene på toilettet...
Når det er sagt, så HURRA for ungerne, lego-leg, snobrød og fælles hygge :-)
(Siger Moren, der har gemt sig på drengenes værelse, fordi "de små" leger på reposet og "den store" leger med ny Playstation 3 i stuen)

Sara P sagde ...

Oh jeg har jo faktisk fået mit næsten drømmeværelse, intet mindre end fantastisk!!! OG der er en lille krog på indersiden af døren så jeg kan 'låse' når jeg er derinde og også en på ydersiden, så ungerne ikke kan komme derind!

Vil du forresten være skøn at kontakte mig på mail@sara-p.dk har et ønske om en adr, for har fundet noget fantastisk der skal i din retning;)